Slovenija
0

Ponovo otvoren tunel Šentvid

FENA
Ljubljanski tunel Šentvid u četvrtak je, nakon 22 dana, ponovno otvoren za promet, ali će o razlozima njegova zatvaranja, na zahtjev oporbe, idućeg tjedna na izvanrednoj sjednici raspravljati i parlament.

Opozicija tvrdi da je za pogreške u tunelu, koji se gradio dvije godine i bio otvoren 1. srpnja, kriva vlada jer je žurila s otvaranjem prije izbora, dok vlada i ministar prometa odgovornim drže "građevinski lobi", koji nije na vrijeme uočio probleme s padanjem protupožarne žbuke u tunelu. Gradnja tunela stajala je 135 milijuna eura, a građevinsko poduzeće SCT, koje ga je izgradilo, odgovornost prebacuje na podizvođače radova. Premijer Janez Janša je već ranije zaštitio ministra prometa Radovana Žerjava, koji je odmah ponudio ostavku kao moralni čin.

Tunel Šentvid zatvoren je nakon što je veliki komad žbuke pao na jedan automobil njemačkih registarskih oznaka, a dok je bio zatvoren s njega je odstranjena protupožarna žbuka. Utvrđeno je da postavljanje takve žbuke europski propisi ionako zahtijevaju tek od 2014. godine, pa će se sada vjerojatno postaviti vatrostalne ploče pričvršćene za strop.

Brzina vožnje u tunelu sada je ograničena na 80 kilometara na sat, a državna agencija za autoceste dužna je napraviti signalizaciju koja će ukazivati na potrebu većeg razmaka među vozilima u tunelu.

Direktor i suvlasnik poduzeća SCT Ivan Zidar, kojega vlada smatra jednim od "građevinskih tajkuna" zbog kojih je cestogradnja skupa i spora, izjavio je da je njegova tvrtka po solidnosti gradnje tunela "u prvoj europskoj ligi" i da ima osjećaj da se kampanja protiv SCT-a zasniva na osobnoj osveti protiv njega. Zidar je prije nekoliko mjeseci bio u pritvoru zbog navodnih malverzacija u privatizaciji tvrtke i sumnje u kartelne dogovore s drugim građevinarima.