"Na osnovu tema predloženih za sastanak može se reći da projekat o formiranju regionalne aviokompanije zvanično ne postoji", istakli su u Jatu i dodali da je u pitanju sastanak koji bi trebalo da doprinese boljoj saradnji u regionu i većim pogodnostima za putnike, prenosi B92.
U Jatu su naveli da u pozivu na sastanak stoji da su teme razgovora "reflektovanje ekonomske krize na poslovanje aviokompanija" i razmjena iskustava za prevazilaženje krize.
Prema ranijim podacima, Croatia Airlines, Jat Airways, Adria Airways, BH Airlines i Montenegro Airlines zajedno godišnje prevezu oko pet miliona putnika. Toliko putnika prevozio je Jat na kraju osamdesetih godina prošlog vijeka kada je bio vodeći prijevoznik Jugoslavije.
Na osnovu tema predloženih u pozivu, na sastanaku će se razmatrati mogućnosti uzajamnog korištenja flota, razmjene usluga radi racionalnijeg korištenja tehnike, školstva, keteringa i eventualnog zajedničkog nastupanja kroz zajedničko predstavljanje na inostranim tržištima, kazali su u Jatu.
Predsjednik Odbora direktora crnogorskog avioprijevoznika Montenegro Airlinesa Zoran Đurišić pozvao je direktore Jata, Croatia Airlinesa i Adria Airwaysa na sastanak o modelima saradnje i mjera za lakše prevazilaženje krize.
Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske najavilo je mogućnost spajanja Croatia Airlinesa i slovenskog Adria Airwaysa u holding avioprijevoznika dok srpski Jat Airways ne bi bio uključen u početnoj fazi.
Ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore Andrije Lompar ocijenio je krajem aprila da su se zbog pogoršanja poslovanja u civilnom vazduhoplovstvu i smanjenja prihoda stekli uvjeti da avikompanije razmotre mogućnost udruživanja.
Lompar je ipak dodao da nije veliki optimista da će inicijativa biti realizovana navodeći da su menadžmenti kompanija i ranije imali odbojan stav prema udruživanju.
Podršku udruživanju aviokompanija pružio je i ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić, ali je također izrazio sumnju u to da će poslovodstva aviokompanija prihvatiti ideju.