Analize u toku
193

Zbog pukotina na mostu Počitelj stručnjaci na mukama: Još nemaju pravo rješenje za popravak

G. Š.
Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba
Nakon više od dva mjeseca od kako su uočene pukotine na mostu Počitelj, koji slovi za najviši i najkompleksniji objekat na hercegovačkom autoputu koji se gradi u sklopu Koridora 5C, još nema pravog rješenja za sanaciju, potvrđeno je za Klix.ba.

Predstavnici investitora su nam potvrdili da se još ne zna na koji način će se izvršiti popravke kolosalnog mosta koji premošćuje rijeku Neretvu, magistralnu cestu M-17 i željezničku prugu te od početka gradnje plijeni veliku pažnju javnosti kao jedan od najvećih izazova graditeljstva u regiji.

"U toku je analiza dostavljenih rješenja kako bi se izradila adekvatna rješenja za otklanjanje predmetnog nedostatka", kratko su rekli za Klix.ba iz JP Autoceste Federacije BiH.

Podsjetimo da je most u Počitelju visine od oko stotinu metara u dužini od 980 metara spajanjem rasponske konstrukcije u poljima 6 i 7 tehnički početkom jula spojen, čime je ozvaničen značajan završetak radova na impozantnoj građevini.

Međutim, početkom augusta otkriveno je da se na jednom od spojeva najdužeg mosta na Koridoru 5C pojavilo nekoliko pukotina između stubova S3 i S4, visokih 92 i 91 metar, čije su konstrukcije spojene u junu prošle godine.

Zbog kompleksnosti projekta ova informacije je izazvala paniku u javnosti, nakon čega je 8. augusta održan sastanak predstavnika JP Autoceste FBiH i drugih subjekata uključenih u izgradnju ovog važnoj infrastrukturnog projekta na kojem je zaključeno da most Počitelj ima neupitnu mehaničku otpornost i globalnu stabilnost.

Međutim, uočena oštećenja još nisu sanirana, niti je još pronađeno adekvatno rješenje što zadaje glavobolje stučnjacima koji su involvirani u ovaj projekt.

Pored radova na otklanjanju nastalih oštećenja, na mostu Počitelj izvode se i pripremni radovi za potrebe izrade hidroizolacije mosta, odvodnje, kolovozne konstrukcije, betonske i sigurnosne ograde, postavljanje dilatacijskih naprava, te ugradnje vertikalne i horizontalne signalizacije.

Visinom od preko 100 metara, most Počitelj je jedan od najviših mostova u regiji što ga čini i jednim od najkompleksnijih objekata na Koridoru 5C.

Izvođači radova na mostu su Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina).

Izgradnjom mosta Počitelj premošćuje se magistralna cesta M-17, rijeka Neretva i željezničku pruga Sarajevo – Ploče, a ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889 eura bez PDV-a.

Izgradnja se finansira iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Evropskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).