BiH
0

Završena Studija izvodljivosti projekta Autoput na koridoru V-C

FENA
Studija izvodljivosti projekta "Autoput na koridoru V-C" potvrdila je s društvenog i ekonomskog aspekta opravdanost tog projekta, istaknuto je danas na konferenciji za novinare u Sarajevu povodom završetka ove studije.

Prema tom dokumentu, predračunska vrijednost izgradnje autoputa iznosi 6,317 milijardi KM, bez PDV-a, a u ovu cijenu su ušli svi troškovi izgradnje, projektovanja nadzora, eksproprijacije i nepredviđeni troškovi. Finansiranje izgradnje autoputa je predviđeno pretežno od privatnog sektora, dodjelom koncesije, po modelu "izgradi, upravljaj i prenesi".

Studija je izrađena za cijelu dužinu trase kroz BiH (336 km) uključujući i dionicu Kakanj-Vlakovo od 45 km koja je u izgradnji. Projekt je podijeljen po dionicama i najskuplja dionica za izgradnju po kilometru je Tarčin-Konjic 35 miliona KM, a najjeftinija Svilaj - Karuše 13 miliona KM/km. Prosječna cijena po kilometru na cijeloj dionici je 21,7 miliona KM.

Studija pokazuje da je za cijeli projekt ekonomska interna stopa povrata (EIRR) 13,2 posto što se za ovakve vrste projekta smatra izuzetno povoljnim. S finansijsko-tržišnog aspekta, projekt pokazuje zadovoljavajuću opravdanost i profitabilnost s finansijskom internom stopom povrata 6,48 posto za prvi i 7,25 za drugi scenarij.

Predsjedavajući Vijeća ministra BiH Adnan Terzić i ministar komunikacija i transporta BiH Branko Dokić naglasili su značaj ovog dokumanta koji će poslužiti kao osnov za aktivnosti u realizaciji projekta.

Dokić je kazao da će već sutra biti upućen zahtjev državnoj Komisiji za koncesije da projekt odobri kao koncesiju, a nakon Nove godine dokument će biti dostavljen svim svjetskim finansijskim institucijama koje su pokazale realan interes da učestvuju u njegovoj realizaciji i drugima koji bi tu mogli naći svoj interes.

Studija će biti dostavljena i Evropskoj komisiji i očekuje se da se u februaru u njihovoj organizaciji održi finansijska konferencija na kojoj će se na međunarodom planu na najbolji način promovirati ovaj projekt.

Studiju su uradile konsultantske kuće, lideri konzorcija za izradu plansko-studijske dokumentacije – Institut građevinarstva Hrvatske i Instiut iz Sarajeva IPSA.

Izvršni direktor Odjela za istraživanje i studije IPSA Enes Čovrk kazao je da sveukupni rezultat, postignut nakon dvije godine iscrpnog rada, pokazuje da je izazovni i zahtjevni projekt autoputa na koridoru V-C moguće realizovati uz maksimalnu saradnju svih institucija i zainteresovanih strana.

Sačinjena je obimna, opsežna i prvoklasna dokumentacija, rekao je generalni direktor Instituta građevinarstva Hrvatske Petar Đukan dodajući da su zaključci realni i pokazuju koliko je isplativa ta cesta, te daju smjernice kako se može dalje raditi. Dokument ujedno daje veću pouzdanost onima koji donose oduke o ulaganju i bankama koje bi trebale pratiti ovaj poduhvat.