BiH
0

Završena studija izvodljivosti o autoputu na koridoru 5-C

Klix.ba
Studija izvodljivosti o izgradnji autoputa kroz BiH na koridoru 5-C, čija izrada je nakon godinu i pol dana završena i danas isporučena Ministarstvu prometa i komunikacija BiH, pokazala je ekonomsku opravdanost ovog projekta.

Kako je rečeno danas na pres-konferenciji u Sarajevu, nacrt studije je isporučen u roku predviđenim ugovorom, a slijedi njena revizija, nakon čega će se doći do konačnog dokumenta.

Na izradi ove studije su radili konzorciji, koje su predvodili Institut "Ipsa" iz Sarajeva i Institut građevinarstva iz Hrvatske, čiji su predstavnici danas prezentirali rezultate Studije.

Studija je s društveno-ekonomskog aspekta pokazala da je riječ o visokoisplativom projektu, koji nudi stopu povrata uloženih sredstava od 16,03 posto. Sa tržišno-finansijskog aspekta stopa povrata sredstava je 6,67 posto.

Cijena projekta iznosi 6,9 milijardi KM, od čega se oko 5,8 milijardi KM odnosi na gradnju, 162 miliona KM na eksproprijaciju zemljišta i milijardu KM za PDV. Riječ je o projektantskim cijenama koje nisu konačne.

Ukupna dužina autoputa iznosi 290 kilometara, a prosječna cijena po kilometru iznosi 24 miliona KM. Najniža cijena je na dionici Svilaj-Karuše (13,11 miliona KM po kilometru), a najviša na dionici Tarčin-Konjic (32,97 miliona KM po kilometru).

Ministar prometa i komunikacija BiH Branko Dokić izjavio je kako je izrada Studije izvodljivosti omogućila slijedeće korake kada su u pitanju aktivnosti na izgradnji autoputa.

Najprije Komisija za koncesije treba odobriti ovaj projekt kao koncesioni, a prema Zakonu o kocesijama period za koncesiju ne može biti kraći od 30 godina.

Ministarstvo će početkom oktobra raspisati tender za pretkvalifikaciju za izbor kratke liste eventualnih koncesionara kojima će biti dostavljena kompletna tenderska dokumentacija.

Svjetska banka će, najavio je Dokić, kroz donaciju učešća stranih eksperata dati podršku za izradu ovog važnog dokumenta.

Ministar Dokić je pojasnio kako je Evropa ta koja je odredila da se ovaj panevropski koridor prostire od Budimpešte do Luke Ploče, te naveo da će Neum biti kvalitetno povezan sa autoputem.

Predsjedavajući Vijeća ministara BiH Adnan Terzić kazao je da "koridor od danas nije fikcija", te da predstavljena Studija izvodljivosti koridor pretvara u nešto što ima stvarnu vrijednost.

Terzić je ocijenio kako je završen veliki posao koji je dokazao ekonomsku opravdanost projekta, te na tome posebno čestitao resornom ministarstvu i Vijeću ministara BiH.