“Tokom seminara predstavnici zemalja učesnica prezentirali su stanja u obrazovanju u svojim zemljama. Napravili smo komparativnu analizu i danas smo usvojili konkretan dokumenat, koji se sastoji od 27 tačaka, koji će značiti okvir za dalju aktivnost u reformi obrazovanja u regionu”, saopćio je na pres-konferenciji uime organizatora seminara Zoran Popovski.
Na seminaru je donesena preporuka da se obrazovanje oslobodi bilo kakvih političkih pritisaka, da se krene s decentralizacijom obrazovnog sistema, da se stvore uvjeti za liberalizaciju obrazovnih usluga u regionu te da se jača mehanizam kontrole kvaliteta u obrazovanju.
Učesnici su naglasili da se u smislu osiguranja boljeg kvaliteta obrazovanja mora osigurati održivi sistem finansiranja obuke nastavnika, da se moraju koristiti moderni trendovi u obrazovanju da bi privukli pažnju mladih. Konstatirano je da je važno pratiti potrebe tržišta rada i odgovarati pravovremeno na te potrebe putem fleksibilnosti obrazovnih programa.
Pomoćnica ministra civilnih poslova BiH za obrazovanje Esma Hadžagić je kazala da se u BiH u pogledu obrazovanja krenulo s mrtve tačke i da su u ovoj godini usvojena tri sistemska zakona iz oblasti obrazovanja, Zakon o visokom obrazovanju, Zakon o predškolskom obrazovanju i Zakon o agenciji za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.
Trenutno traje 15-ak projekata reforme obrazovanja u BiH u kojima učestvuju eksperti iz svih dijelova BiH, kazala je Hadžagić.
Savjetnik za obrazovanje pri regionalnom uredu UNICEF-a u Ženevi Philippe Testot-Ferry predstavio je UNICEF-ov regionalni izvještaj o obrazovanju koji uključuje 29 zemalja, a zove se ‘Obrazovanje za neke, više nego za ostale?.
“U Izvještaju mi smo ustanovili da uprkos ekonomskom oporavku zemalja, uprkos sve većem ulaganju javnih fondova u obrazovanje u toku protekle decenije u mnogim zemljama desio se pad u nivou jednakosti pristupa i završavanju osnovnog obrazovanja. Utvrđeno je da je 2004. 2,4 miliona djece u dobi za osnovu školu nije pohađalo školu i 12 miliona djece dobi za srednju školu nije pohađalo školu”, kazao je Testot-Ferry.
Predstavnik UNESCO-a Gwang-Chole Chang je kazao da je obrazovanje ključno za razvoj, mir i stabilnost.
“Bili smo pozitivno iznenađeni napretkom na putu ka ostvarenju ciljeva obrazovanja za sve koje su postigle zemlje svaka u svom veoma specifičnom kontekstu. Iako vidimo da je BiH učinila napredak u obrazovanju, kao UNESCO nismo u stanju detaljno precizirati trenutni položaj BiH zbog nedostatka statističkih podataka”, kazao je Chang.
Organizaciju ovog seminara su podržale vlasti BiH, bh. komisija za saradnju s UNESCO-om, Ministarstvo civilnih poslova, UNESCO, Misija OSCE-a u BiH, UNICEF i Save the Children Norveške.