BiH
16

Za izgradnju biciklističke staze potrebna posebna vrsta asfalta

FENA
Radovi na projektu “Rekonstrukcija i nadogradnja 12. transverzale”, poznatijem pod nazivom “Stupska petlja”, gdje je glavni izvođač radova Euro-Asfalt, u završnoj su fazi, a prema riječima građevinskog inžinjera Zdenka Bojića, podrazumijevali su dogradnju dvije prometne trake na već postojeće kojim se promet odvija u dva smjera i fizički je odvojen.

"Da bi realizirali projekt morao je biti napravljen novi most, a zajedno s mostom još dvije rampe za silazak. Proširena je gradska longitudinala, napravljene su nove pješačke staze, započeta je gradnja biciklističke staze, napravljen je podzemni pješački hodnik za siguran prijelaz koji izlazi na tramvajska stajališta, a stari most je saniran i obnovljen. Do konstrukcije je sve skinuto i ponovo urađeno", objasnio je Bojić.

Dodao je da biciklistička staza prvobitno nije bila planirana i naknadno je uklopljena u projekt, te da je za njenu izgradnju potrebna posebna vrsta asfalta koji je crvene boje, a u građevinarstvu se smatra posebnim zbog načina ugradnje.

"Planirano je da biciklistička staza bude napravljena duž cijelog grada, a krenulo se sa Stupa. Za sada je urađeno 100 metara", kazao je Bojić.

Prema njegovim riječima, podzemni hodnik za pješake je brzo napravljen i u potpunosti zadovoljava svjetske standarde gradnje.

"U sklopu hodnika su pokretne trake za pješake. Trake i hodnik su novi i mora se početi sa njihovim održavanjem jer u suprotnom više neće imati svoju funkciju. Kako se iz hodnika izlazi na tramvajsko stajalište planirano je da GRAS na izlazima organizuje prodaju tramvajskih karata i riječ je o prvom takvom punktu u Sarajevu", objasnio je Bojić.

On je dodao da su u toku radova na Stupskoj petlji nailazili na mnoge probleme.

"Stup je najprometniji čvor u BiH, ali radovi su završeni u roku, iako smo nailazili na brojne teškoće. Ovuda prolaze sve gradske instalacije i kablovi. Nismo mogli nijednom početi kopanje zemlje bagerom a da nismo naišli na kablove, vodovodne cijevi ili gasne instalacije. Sve je pažljivo urađeno i završeno u zadatim rokovima", kazao je Bojić.

Istakao je da je čvor na Stupskoj petlji spajanjem na autocestu uveliko rasteretio saobraćaj, jer ubrzava prolazak prema Mostaru i Foči.

"Nisam Sarajlija, ali se sjećam da se čekalo i po dva sata na ovom mjestu za izlazak prema Mostaru ili Ilidži. Ovaj projekt je trebao biti realiziran i prije 10 godina, ali bitno je da su se stekli uvjeti za njegovu realizaciju i da je u završnoj fazi", kazao je Bojić, saopćeno je iz Euro-Asfalta.