BiH
0

VTKBiH: Prijevoznici tereta traže nultu carinsku stopu na uvoz vozila

FENA
Udruženje međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta Vanjskotrgovinske komore BiH traži uvođenje nulte carinske stope na uvoz vozila, smanjenje visine cestarina i povrat novca po tom osnovu te smanjivanje administrativnih taksi za izdavanje transportnih dozvola.

Predsjednik ovog udruženja Ilija Damir Pehar danas je na konferenciji za novinare u Sarajevu istakao nezadovoljstvo prijevoznika zbog odredbi Zakona o politici direktnih stranih ulaganja koje u ovoj oblasti dovode do nelojalne konkurencije.

-Istinski strani ulagači koristeći se blagodetima ovog zakona otvore firmu u BiH, uvezu savremene vozne jedinice bez plaćanja carine od 10 posto, te znajući da domaći prijevoznici nemaju tu mogućnost ovu poziciju koriste za plasiranje ponude s nižim cijenama- istaknuto je.

Također, pojedini domaći prijevoznici putem vlastite firme u nekoj od zemlja u okruženju uvezu vozila kao strano ulaganje, koja su zapravo kupljena novcem iznesenim iz BiH te bivaju oslobođeni plaćanja carina od 10 posto, pa su u mogućnosti formirati niže cijene usluga.

Od ove godine domaći prijevoznici se neće moći kandidirati za CEMT dozvolu s vozilima Euro-2 standarda kojih je u BiH više od 900. Istovremeno se najavljuje da se naredne godine neće biti moguće kandidirati za italijansku ili austrijsku CEMT dozvolu čak ni s vozilima Euro-3 standarda kojih je u BiH više od 1.500.

S ovakvom strukturom voznog parka CEMT dozvole bit će nedostižne, a bh. prijevoznici morat će stranim prijevoznicima prepustiti i ono malo tržišta gdje su se dosad uspjeli održati. U ovoj djelatnosti je 650 firmi s 2.600 voznih jedinica za prijevoz tereta.

Prijevoznici tereta ponovno su istakli da neopravdano plaćaju najviše iznose za administrativne takse izdate na CEMT dozvole. Ne postoji razlog, ističu, što je administrativna taksa za izdatu austrijsku ili italijansku CEMT dozvolu u BiH sto puta veća nego u Srbiji, a za Grčku ili CEMT dozvolu za ostale zemlje i za 60 puta.

Visina naknada za ceste koje prijevoznici uplaćuju pri registraciji vozila, prema njihovim riječima, neopravdano je visoka, posebno što ne postoji mogućnost povrata dijela novca u uvjetima kada se radi o vozilu za međunarodni prijevoz koje gotovo šest mjeseci u godini bude van teritorije BiH.

Prijevoznici napominju da je vrijeme da se počnu rješavati ovi i drugi višegodišnji problemi, a u suprotnom najavljuju bojkot kupovine pogonskog goriva u BiH, protestne vožnje u svim gradovima u BiH i dr.