Apsurdni potezi
104

Vlast u RS-u će zbog politike danas glasati protiv poboljšanja obrazovanja u BiH

S. H.
Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba
Apsurdni potezi na bosanskohercegovačkoj političkoj sceni viđeni su više puta. Međutim, da određeni nivo vlasti glasa protiv poboljšanja i valorizacije obrazovanja u našoj državi, novi je nivo zloupotreba i rada protiv interesa građana ove zemlje.

Naizgled simbolična odluka koju je Predsjedništvo BiH još prije 10 mjeseci trebalo protokolarno izglasati i omogućiti da naši učenici samo učestvuju u međunarodnom testiranju nivoa znanja iz nekoliko oblasti (PISA), bit će oborena.

Radi se o istraživanju funkcionalne pismenosti učenika iz oko 80 zemalja svijeta, koliko je učestvovalo 2018. godine. Da paradoks bude veći, na tom testiranju učenici iz BiH su veoma loše prošli te su ocijenjeni kao funkcionalno nepismeni. I umjesto da to bude povod da se krene u ključne reforme za poboljšanje takvog stanja i da 2021. godine, kada će biti sljedeće testiranje, BiH dobije validnu ocjenu i presjek stanja gdje se trenutno nalazi, to, izvjesno je, neće biti moguće.

Zašto? Naime, dva člana Predsjedništva Željko Komšić i Šefik Džaferović na posljednjoj sjednici su glasali za odobravanje zaključivanja ugovora o pristupanju BiH Međunarodnom istraživanju razvoja čitalačke pismenosti PIRLS 2021 i Sporazumu o učešću Bosne i Hercegovine u Programu za međunarodno ocjenjivanje učenika (PISA) 2021.

Član Predsjedništva Milorad Dodik povukao je pitanje vitalnog entitetskog interesa, zbog čega će Naroda skupština RS-a danas o tome glasati i izvjesno oboriti usvojene sporazume.

A šta smeta Dodiku. Naizgled jednostavne odluke koje su izuzetno korisne zbog poboljšanja obrazovanja naših učenika Dodiku smetaju pod izgovorom da je "Republika Srpska nedovoljno vidljiva kao posebna jedinica u BiH". Iz tog entiteta najavljuju da će samostalno izaći na PISA testiranje odbijajući zbirno testiranje za cijelu državu.

Naravno, nesporno je da Dodik kroz ovo vidi tzv. prijenos nadležnosti i jačanje države i državnih institucija, a to radi na štetu svih učenika u ovoj zemlji.

A rezultati PISA testiranja na kojima je BiH učestvovala su poražavajući. BiH je zauzela 62. mjesto od 79 zemalja svijeta u najvećem globalnom istraživanju u obrazovanju /PISA/ za 2018. godinu, a svaki drugi testirani učenik ocijenjen je kao funkcionalno nepismen.

Također, Dodik je vitalni entitetski interes RS-a povikao i na pitanje zaključivanja memoranduma o saradnji BiH i SAD-a u vezi s upotrebom putničkih informacija, što se prije svega odnosi na sigurnost, borbu protiv terorizma i slično.