BiH
8

Vlada FBiH utvrdila prijedlog budžeta Federacije BiH za 2017. godinu

Klix.ba
Foto: Vlada FBiH
Foto: Vlada FBiH
Vlada Federacije BiH utvrdila je i Domu naroda Parlamenta Federacije BiH dostavila prijedlog budžeta Federacije Bosne i Hercegovine za 2017. godinu. Dom naroda Parlamenta FBiH je, na svojoj 10. vanrednoj sjednici održanoj 15.12.2016. godine, odlučio da Budžet za 2017. godinu razmatra po redovnoj proceduri.

U toku rasprave delegati su tražili veći iznos sredstava za niže nivoe vlasti i sredstava za sanaciju zdravstvenih ustanova da bi bilo poboljšano stanje u zdravstvu u Federaciji BiH.

Vlada Federacije BiH je, na temelju rasprave na sjednici Doma naroda Parlamenta Federacije BiH, utvrdila amandmane koji su postali sastavni dio Budžeta Federacije BiH za 2017. godinu, a koji je Predstavnički dom Parlamenta Federacije BiH usvojio na 17. vanrednoj sjednici održanoj 20.12.2016. godine.

Predloženim amandmanima povećan je iznos za Tekuće transfere drugim nivoima vlasti i fondovima – kantoni i općine za 2.000.000 KM (sa 10 na 12 miliona KM) i planiran je novi ekonomski kod na Tekućim transferima drugim nivoima vlasti i fondovima – Transfer za sanaciju zdravstvenih ustanova u Federaciji Bosne i Hercegovine u iznosu od 9.000.000 KM.

Prema utvrđenim prioritetima i potrebom za obezbjeđenje sredstava na ekonomskim kodovima predviđenim amandmanima, a vodeći računa o principu uravnoteženosti budžeta, umanjeni su Ugovorene i druge posebne usluge – zatezne kamate na sudska rješenja i troškove spora za 1,7 miliona KM (sa 10 na 8,3 miliona KM), i brisani Kapitalni transferi privatnim preduzećima i poduzetnicima – Japanski grant – 2 KR u iznosu od 6.000.000 KM i Ostala domaća pozajmljivanja ‐ Trajni revolving fond u iznosu od 3.300.000 KM.

Predstavnički dom Parlamenta FBiH usvojio je Prijedlog Budžeta Federacije BiH za 2017. godinu u istom tekstu u kojem ga je Vlada FBiH danas uputila u Dom naroda.

Vlada FBiH je Parlamentu FBiH za razmatranje na Domu naroda uputila i Prijedlog zakona o izvršavanju Budžeta FBiH za 2017. godinu i Prijedlog zakona o dopuni Zakona o budžetima u FBiH u svrhu osiguranja finansiranja Grada Mostara u 2017. godini.

Federalna vlada utvrdila je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu vrijednosnih papira. Razlozi za donošenje ovog zakona sadržani su u tome što je trebalo u njega ugraditi preporuke Akcionog plana za otklanjanje nedostataka u borbi protiv pranja novca, a s ciljem harmonizacije sistema sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma sa standardima i preporukuma radne grupe za finansijske mjere protiv pranja novca (FATF). Važeća regulativa dopunjena je i izmjenjena u dijelu koji se odnosi na propisivanje uslova za određene osobe, kojim bi se osigurala zabrana sticanja vlasništva ovlaštenim učesnicima na tržištu vrijednosnih papira i obavljanja funkcija kriminalcima i s njima povezanim osobama i saradnicima.

I ovdje je riječ o zakonu malog obima sa samo jednim bitnim rješenjem. Naime, kod sticanja udjela i imenovanja propisani su uslovi koji bi trebali da isključe osobe za koje postoje pravne posljedice osude i za koje postoji osnovana sumnja da su učestvovali u pranju novca, finansiranju terorizma i ili korupciji.

Ovim zakonom se ne vrši usklađivanje sa EU direktivama, jer je riječ o standardima i preporukama radne grupe za finansijske mjere protiv pranja novca, koje se u suštini odnose na potrebu dopune i izmjene važeće regulative u dijelu koji se odnosi na sprječavanje pranja novca.

U parlamentarnu proceduru upućen Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravima branilaca i članova njihovih porodica

Federalna vlada je utvrdila i Parlamentu FBiH, po skraćenom postupku, uputila Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravima branilaca i članova njihovih porodica, čime je omogućena provedba presuda Ustavnog suda FBiH broj U-8/13.

Ujedno, ovim je izvršena preporuka Komiteta za ljudska prava UN koji je državi Bosni i Hercegovini naložio ukidanje obaveze članovima porodice da svoje nestale srodnike proglase mrtvim kako bi imali pravo na socijalne naknade, ili bilo koji drugi oblik kompenzacije. Brisana je odredba prema kojoj su članovi porodice nestalog branioca bili dužni da nestalog branioca proglase umrlim kako bi imali pravo na socijalne naknade ili bilo koji drugi oblik kompenzacije.

Izmjene i dopune definiraju ko se smatra dobrovoljcem, braniocem, organizatorom otpora i veteranom odbrambeno-oslobodilačkog rata, jer su ovi pojmovi presudom Ustavnog suda FBiH proglašeni neustavnim. Propisani su uslovi pod kojim se stiče status ratnog i mirnodopskog vojnog invalida. Date su i definicije porodice poginulog, umrlog ili nestalog branioca i porodice umrlog vojnog invalida.

S 15 na 30 dana je produžen rok za pokretanje postupka nakon nastale promjene i propisana mogućnost dokazivanja činjenica okolnosti stradanja u upravnom postupku.

Dopunjen je član 44. Zakona tako da se, pored vojne dokumentacije, uvjerenje izdaje i na osnovu pravosnažnog rješenja donesenog u skladu sa članom 43. Zakona o pravima branilaca i članova njihovih porodica.

Nova je i odredba da okolnosti nastanka ili pogoršanja oboljenja utvrđuje Institut za medicinsko vještačenje zdravstvenog stanja.

Vlada FBiH osnovala Grupu za evropske integracije iz FBiH

Današnjom Odlukom, Federalna vlada je osnovala radne grupe za evropske integracije iz Federacije BiH, te utvrdila djelokrug rada i njihov sastav. Ove radne grupe čine integralan dio radnih grupa koje će biti imenovane u skladu sa Odlukom o sistemu koordinacije procesa evropskih integracija u BiH i vršiti poslove iz nadležnosti Vlade FBiH, federalnih organa uprave i federalnih upravnih organizacija. Poslove će radne grupe obavljati u skladu sa smjernicama, metodologijama i preporukama federalnih organa uprave iz kojih dolaze, Ureda Vlade FBiH za evropske integracije, a uz saglasnost Ureda premijera FBiH.

Odlukom su, u skladu s potrebama procesa evropskih integracija, osnovane dvije radne grupe - za političke i za ekonomske kriterije, a čine ih predstavnici federalnih organa uprave prema njihovim zakonom utvrđenim nadležnostima. Radna grupa za ekonomske kriterije sastavljena je od 33 grupe, a svaka je zadužena za konkretnu oblast, kao što su slobodno kretanje roba, radnika i kapitala, javne nabavke, za pravo privrednih društava, intelektualno vlasništvo, konkurencija, finansijske usluge, informaciono društvo i mediji, poljoprivreda i ruralni razvoj, transportna politika, energija, porezna, monetarna i ekonomska politika, i tako dalje.

Predsjedavajući i koordinatori radnih grupa dužni su da obavezno ostvaruju redovnu saradnju sa Uredom Vlade FBiH za evropske integracije s ciljem realizacije zaduženja zbog kojih su radne grupe i osnovane.

Uz praćenje njihovog rada, Ured za EU integracije pruža radnim grupama stručnu podršku kroz donošenje smjernica, instrukcija i drugih dokumenata. Dokumenti koje priprema Ured za EU integracije prenose preporuke i zahtjeve Evropske komisije ili obaveze nastale u procesu implementacije Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između BiH i Evropske unije.

Propisana je, također, obaveza federalnih organa uprave da, na zahtjev radnih grupa, pruže svu potrebnu stručnu pomoć o pitanjima iz djelokruga njihovog rada.

Ukoliko neka radna grupa ocijeni da je određeno pitanje u nadležnosti druge radne grupe, to pitanje zajednički treba da riješe predsjednici tih radnih grupa, a ako ne mogu postići dogovor, dužni su bez odlaganja o tome obavijestiti Vladu FBiH koja rješava o sukobu nadležnosti.

Institucije u FBiH najkasnije do kraja januara da dostave odgovore na Upitnik EK

Federalna vlada usvojila je Informaciju o aktivnostima za dostavu odgovora na Upitnik Europske komisije i zadužila organe uprave Federacije BiH da učestvuju u radnim sastancima za davanje odgovora na Upitnik EK u skladu sa svojim nadležnostima.

Organi uprave Federacije BiH su obavezani da se pridržavaju zadatih rokova za dostavu informacija za odgovore na pitanja iz Upitnika EK, a nadležne institucije da pripremljene doprinose na pitanja dostave Uredu Vlade FBiH za europske integracije u dogovorenom roku, a najkasnije do 31.1.2017. godine.

Nadležne institucije sa svih nivoa vlasti u Federaciji BiH su zadužene da prilikom pripreme odgovora koriste za to predviđeni informacioni sistem i da, uz stručnu pomoć Direkcije za europske integracije, osiguraju nedostajuće prevode akata na engleski jezik koje će dostaviti kao anekse uz odgovore na Upitnik.