Ukidanje zabrane smijenjenim osobama ne vraća te osobe na funkcije s kojih su smijenjeni. Ukidanje zabrane OHR-a automatski ne znači da određeni pojedinac u potpunosti može učestvovati u javnom životu.
Tačnije, to znači da OHR više nema odgovornost da odlučuje o tome da li osoba može ili ne može učestvovati u javnom životu.
Političke partije moraju odlučiti da li će ove osobe postaviti na stranačke funkcije, kandidirati ih za izbore, pozicije u vladi ili naimenovane funkcije. Institucije moraju da odluče, u skladu sa zakonom, da li da ih imenuju.
Iz OHR-a navode da su smjene zvaničnika imale važnu ulogu u pomaganju BiH da se oporavi od posljedica rata. Široko je prihvaćeno stanovište, između ostalih i od Venecijanske komisije, da su smjene zvaničnika koji su vršili opstrukcije pomogle u napretku mirovnog procesa.
Međutim, kako BiH ispunjava obaveze iz Daytona i kreće se ka evroatlantskim integracijama, postoje nepobitni razlozi zbog kojih ove zabrane trebaju biti ukinute. Pitanje smijenjenih zvaničnika mora biti razmotreno i riješeno prije zatvaranja OHR-a. Ukidanje zabrana niti na koji način ne može dovesti u pitanje eventualne sudske procese koji su možda u toku protiv osoba koje su u pitanju.
U ovaj proces nisu uključene smjene koje su u vezi s Haškim tribunalom. Takve smjene spadaju u posebnu kategoriju zbog činjenice da potpuna saradnja s Haškim tribunalom ostaje jedna od osnovnih obaveza Daytonskog sporazuma, ističe OHR.