Ozbiljan problem
53

Vijeće za štampu u BiH: Govor mržnje je nedozvoljena radnja i krivično djelo

Autor: E. LJ.
Ljiljana Zurovac, Merdijana Sadović i Adis Hasaković (Foto: FENA)
Ljiljana Zurovac, Merdijana Sadović i Adis Hasaković (Foto: FENA)
Kampanjom "Stop! Govor mržnje" Vijeće za štampu je u saradnji s Institutom za izvještavanje o ratu i miru (IWPR) i Media Content Menagmentom (MCM) počelo borbu za rješavanje problema govora mržnje.

Implementacija ovog projekta počela je u predizbornom periodu Općih izbora 2014. godine. Namjera Vijeća za štampu u BiH bila je provjeriti kako i koliko djeluju demokratska svijest građana u ispoljavanju slobodnog mišljenja, kritike i diskusije u medijski otvorenom prostoru za slobodno izražavanje.

"Tokom 2018. godine smo na sedam online medija pronašli više od 2.500 komentara koji su bili govor mržnje. Izdato je 926 upozorenja, a obrisano je više od 1.300 komentara koji sadrže govor mržnje. Ljudi moraju znati da je govor mržnje krivično djelo, a problem je što sve donedavno ni policija ni tužilaštvo nisu shvatali ozbiljnost ovog problema", rekla je izvršna direktorica Vijeća za štampu Ljiljana Zurovac.

Ljiljana Zurovac (Foto: FENA)
Ljiljana Zurovac (Foto: FENA)

Ovogodišnju kampanju već je podržalo 20 online medija na kojima će biti postavljen znak "Stop! Govor mržnje" ispod komentara sa sadržajima prepoznatim kao huškački govor, govor mržnje ili prijetnje, uz opomenu da je govor mržnje krivično djelo, a ne sloboda govora.

Prvi put su u ovakvu kampanju uključeni i oglašivači, kroz organizaciju direktnih sastanaka, radionicu i aktivnu borbu protiv govora mržnje u online medijima.

Merdijana Sadović (Foto: FENA)
Merdijana Sadović (Foto: FENA)

“Uključili smo ne samo marketinške kompanije, već i firme koje se oglašavaju na web portalima. Uradili smo to jer smo shvatili da većina portala nema kapacitet da moderira komentare, a zanimalo nas je koliko je to bitno oglašivačima", rekla je regionalna direktorica internacionalnog instituta za ratno i mirnodopsko izvještavanje Merdijana Sadović.

Direktor Media Contect Menagementa Adis Hasaković rekao je kako mnogo građana ne shvata šta je zapravo govor mržnje.

Adis Hasaković (Foto: FENA)
Adis Hasaković (Foto: FENA)

"Ovo je treća po redu kampanja i važno je istaći da smo u tri navrata imali nekoliko bitnih poruka, a to je da govor mržnje nije sloboda govora. Ljudi nisu edukovani i nemaju dovoljno znanja o tome šta je govor mržnje. Također je važno naglasiti da oni koji se kriju iza različitih nicknameova nisu nevidljivi, moguće im je ući u trag. Treća važna poruka je da je govor mržnje nedozvoljena radnja i krivično djelo", poručio je direktor firme Media Content Management Adis Hasaković.

Naglasili su kako je njihov cilj formiranje asocijacije za etičko oglašavanje koja bi na sistematski način vodila računa o problemu govora mržnje.