Donesen Pravilnik
27

Veliki korak naprijed: Nastava za učenike u bolnicama širom ZDK

E. M.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Zeničko-dobojski kanton je prvi u Federaciji Bosne i Hercegovine koji je donio Pravilnik o organiziranju rada škole u bolnici, čime je uređen način školovanja za učenike koji se nalaze na dužem bolničkom liječenju.

Pravilnik predviđa organiziranje nastave u okviru odjeljenja, grupe ili individualno za osnovce koji su hospitalizirani duže od tri sedmice, dok će adekvatno prilagođeno obrazovanje za djecu na kućnom liječenju pružati najbliža škola mjestu stanovanja, uz primjenu adekvatnih oblika nastavnog rada.

U izjavi za Klix.ba ministar za nauku, obrazovanje, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona Spahija Kozlić je kazao kako je cilj da hospitaliziranoj djeci omogući kontinuitet u usvajanju nastavnih sadržaja te da dane u bolnici provedu sadržajnije.

"Cilj organiziranja ovakvog oblika nastave je da se hospitaliziranoj djeci olakša odvojenost od porodice i primarne socijalne sredine, umanji stres od boravka u bolnici, omogući kontinuitet u usvajanju nastavnih sadržaja, te da se dani provedeni u bolnici učine zanimljivim i sadržajnijim, što osigurava lakšu reintegraciju u matičnu školu nakon povratka iz bolnice i prelazak u viši razred bez polaganja razrednih ispita ili ponavljanja razreda", kazao je Kozlić.

Dodao je da se na Pravilniku koji je početkom sedmice objavljen u Službenim novinama ZDK radilo nekoliko mjeseci.

"Na ovom pravilniku se radilo nekoliko mjeseci nakon procjene Ministarstva da je potrebno na neki način nastaviti edukaciju djece koja su hospitalizirana. Time želimo držati vezu djece sa školom prilagođavajući nastavu njihovom zdravstvenom stanju i njihovim zahtjevima. Osim toga, živimo u takvim vremenima u kojima je nužno prilagođavati obrazovni sistem potrebama djece i uspostavljati nove mehanizme i metode u edukaciji. To je od posebne važnosti u trenucima već opasnog pada nataliteta u Bosni i Hercegovini", dodao je Kozlić.

Školski program hospitalizirane djece organizovati će i voditi škola geografski najbliža ustanovi u kojoj je učenik hospitaliziran. Ranije nije bilo sličnih mehanizama, zbog čega su mnoga djeca zbog zdravstvenih poteškoća i boravka u bolnici ponavljala razred.

"U svakom slučaju, djeca su teško bila u stanju nadoknaditi nastavu uz realnu opasnost da imaju niže ocjene u školi i ovo je veliki korak naprijed u odgojno-obrazovnom procesu", zaključio je Kozlić.