Novi namet
835

Usvajanjem Zakona o akcizama u BiH gorivo će u prosjeku poskupjeti za 9 KM po rezervoaru

Piše: I. Č.
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH usvojen je u Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine, a Klix.ba donosi pojašnjenje šta znači usvajanje navedenog zakona.

Cestarina će se prema usvojenom Zakonu o akcizama u BiH plaćati za 0,15 KM po litru tečnog naftnog plina više, što će s PDV-om iznositi 0,18 KM po litru. To znači da će građani za punjenje rezervoara koji naprimjer prima 50 litara goriva plaćati 9 KM više nego do sada.

Zastupnik u Parlamentu BiH Momčilo Novaković objasnio je za Klix.ba da će se usvojenim zakonom povećati cijene akciza na lož-ulje, što praktično znači da će građani koji se griju na lož-ulje više plaćati grijanje.

"Kad je riječ o cijenama goriva, dizela i supera: povećavaju se cestarine. Povećanje cestarina za 15 feninga praktično znači porast cijena goriva za 18 feninga, imajući u vidu PDV. To će proizvesti lančanu reakciju na ostale proizvode. To je više od deset posto sadašnje cijene", kaže Novaković za Klix.ba.

Istakao je da skok od 10 posto cijene nafte ne može zaobići i cijene ostalih proizvoda.

"Ako se uzme u obzir da inače cijene nafte na svjetskom tržištu rastu, onda prema nekim procjenama možemo očekivati da će cijene nafte skočiti na 2,5 KM. Možete samo zamisliti šta će se desiti s poskupljenjima grijanja, hljeba, osnovnih namirnica, transporta i tako dalje", istakao je Novaković.

Objasnio je da se ove putarine plaćaju kroz cijene goriva i da to nema nikakve veze kroz plaćanje putarina na autoputevima ili prilikom registracije vozila, kako se to nagađalo u javnom prostoru.

"Ovaj zakon odnosi se isključivo na povećanje cijena goriva i one odmah skaču, čim zakon bude objavljen u Službenom listu", tvrdi Novaković.

Napoemnuo je da ključni motiv usvajanja zakona nije da građanima bude bolje, već da EBRD i MMF steknu veću sigurnost kod naplate već datih kredita.

"Došlo je u pitanje vraćanje tih kredita pa su međunarodne institucije sebi osigurale to vraćanje kredita. Nema govora ni o kakvom razvoju, a u to ćemo se uskoro uvjeriti", kategoričan je Novaković.

Potcrtao je da su jučer pokušali utvrditi ko je predlagač Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH.

"Predlagač je bilo Vijeće ministara pa je na jedan volšeban način predlagač postao Dom naroda. Nama je zakon došao kao prijedlog Doma naroda, što dovodi u pitanje legitimiteta takvog postupka", ističe Novaković.

Prema njegovim riječima, jedna grupa zastupnika će kroz apelaciju tražiti da se utvrdi da li je povrijeđen poslovnik.

"Ja sam uvjeren da nije moguće mijenjati proceduru koju je predlagač predložio, a to je bila skraćena procedura", zaključio je Novaković.

Zastupnica Maja Gasal-Vražalica kazala je za Klix.ba da će usvojene akcize dovesti do linearnog povećanja, što znači da će po rezervoaru goriva cijene biti više za blizu 10 maraka.

"Mi ne znamo ni ko je predlagač zakona i izrazili smo sumnju u transparentnost korištenja sredstava. Ono što je stavljeno na jedinstveni račun je totalno netransparentno. I mi smo ostali uskraćeni za više informacija, jer nije bilo predlagača na sjednici", kazala je Gasal-Vražalica.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu BiH, a primjenjivat će se od prvog radnog dana mjeseca koji slijedi nakon njegovog stupanja na snagu.