Ugrožena sigurnost učesnika u saobraćaju i životne okoline
Prošlo je 12 mjeseci od kada je usvojen Pravilnik o homologaciji vozila, dijelova uređaja i opreme vozila kao dio Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama u Bosni i Hercegovini.
ASA Auto je organizovala sastanak koji je okupio 18 predstavnika renomiranih automobilskih brendova zabrinutih zbog najave ukidanja odluke o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina. Ukidanje ove odluke bez potpune implementacije Pravilnika o homologacije otvara vrata BiH za automobile sumnjivih performansi koji prijete cjelokupnom društvu.
„Bosna i Hercegovine ne smije biti odlagalište automobilskog smeća“, kaže Eldin Hadžiselimović, izvršni direktor ASA Auta. „Zato tražimo od Ministarstva komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine da bez odlaganja provedu Pravilnik o homologaciji te da do 1. juna objave javni konkurs za izboru stručne institucije koja će osigurati tehničku ispravnost uvezenih vozila. U međuvremenu ne bi smjeli ukinuti odluku koja ograničava uvoz vozila starijih od 7 godina.“
Prošle godine je u BiH uvezeno 43.343 polovnih putničkih vozila, a iste godine registovano je 15.535 novih putničkih vozila. „U ovoj godini došlo je do značajnog pada tržišta prodaje novih automobila“, naglašava Munib Džuho, menadžer Opela i Chevroleta za BiH. „Nekvalitetna implementacija Pravilnika o homologaciji može direktno štetiti punjenju državnog budžeta.“
„Oko 300.000 starih automobila zamjenjeno je u prvom kvartalu u Evropi u okviru kampanje podrške automobilskoj industriji. Realna je opasnost da će ta vozila doći u Bosnu i Hercegovinu“, upozorava Milan Potkonjak, menadžer Renaulta i Dacie za BiH.
„Ako se zalažemo za evropsku budućnost, moramo primjenjivati evropske standarde u svim sferama našeg društva“, ističe Hadžiselimović na kraju.