Uz nova pravila
89

U Sarajevu nakon dva mjeseca proradio javni prijevoz, možete sjesti samo na obilježena sjedišta

I. P.
Foto: D. Ć./Klix.ba
(Foto: D. Ć./Klix.ba)
U Federaciji Bosne i Hercegovine od danas je, nakon dva mjeseca ugašenih motora, u funkciji javni saobraćaj. Fotoreporter portala Klix.ba obišao je glavni grad i uvjerio se u (ne)zainteresovanost građana i poštovanje propisa.

Građani su ovoga jutra ipak oprezniji te su tramvaji, autobusi i trolejbusi manje popunjeni nego inače, čak i uzimajući u obzir pravila koja nalažu manje osoba u vozilima. Također, tramvajske i autobuske stanice oslikavaju manjak interesa za javni prijevoz. Pravila se poštuju, a da li će tako ostati do kraja dana ostaje da se vidi.

Odluka Federalnog štaba civilne zaštite o pokretanju javnog prijevoza donesena je 12. maja, a tiče se linijskog i vanlinijskog javnog prijevoza, uključujući gradski prijevoz. U Sarajevu tu djelatnost obavljaju dvije firme - GRAS i Centrotrans, a vozila obje kompanije od jutros su na gradskim ulicama.

Podsjetimo, vozila javnog prijevoza u Federaciji BiH u garažama su od 21. marta.

Pored specifičnosti spomenutih prijevoznika, korisnici će u oba slučaja morati da se drže preporuka Federalnog štaba:

- Vozač i svi putnici moraju nositi zaštitnu masku preko usta i nosa, a preporučuje se i korištenje ruakvica

  • Održavati odgovarajući fizički razmak od 1 do 2 metra
  • Broj i raspored putnika po sjedištima mora omogućavati propisani razmak

  • Ograničiti kapacitet na sjedeća mjesta tako da putnici sjede naizmjenično na sasvim lijevom i sasvim desnom sjedištu

  • Stajanje i držanje za rukohvate tokom vožnje se ne preporučuje, osim prilikom ulaska u vozila i izlaska iz njih.

  • Preporučuje se pojačano prisustvo revizora u vozilima

Građani koji posjeduju pretplatnu (mjesečnu) kartu za mart 2020. godine mogu je koristiti u vozilima javnog prijevoza u periodu od 15. do 30. maja, kao nadoknadu za neiskorišteni, a kupljeni martovski kupon.

Putnici će moći ulaziti samo na prednja vrata vozila javnog gradskog prijevoza.

Također, tokom dva dnevna termina savjetovano je da putnici koji nisu radnici ne koriste javni prijevoz, a kako bi se dolazak na posao i odlazak s posla građanima u radnom odnosu olakšao tokom jutra i poslijepodneva.

Riječ je o periodima najčešćeg odlaska na posao i povratka kući - od 7 do 9 sati i od 15 do 17 sati.

Preduzeće Centrotrans je na većini gradskih autobuskih linija gdje je veći promet putnika osiguralo adekvatnu zaštitu voznog osoblja, a na ulaze u autobuse postavljeni su dozatori s dezinfekcijskim sredstvima.