Istraživanje o osnovama lijepog ponašanja, odnosno kvalitetu usluge, sprovedeno je od 2. do 12. novembra, a tajni kupci u Hrvatskoj i zemljama regije posjetili ukupno oko 800 maloprodajnih i ugostiteljskih objekata.
U svim zemljama, Hrvatskoj, Sloveniji, BiH, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji, tajni kupci pažnju su usmjerili na pet osnovnih elemenata dobre usluge - početni pozdrav, osmjeh, nuđenje pomoći, zahvalnost i završni pozdrav.
Istraživanje je pokazalo da se u svim zemljama ljubaznije dočekuju i uslužuju gosti u ugostiteljskim nego kupci u maloprodajnim objektima.
Crnogorski mediji prenose da su sve zemlje zajedno postigle rezultat 68,56 odsto, što ih je, ocjenjuju u "Heraklei", svrstalo u osrednje đake
koji još moraju učiti.
Prema rezultatima istraživanja, najbolji rezultat od 76,15 odsto postigla je Slovenija, a slijedi Hrvatska sa ukupnim rezultatom 72,61 odsto.
Treća je Crna Gora sa 72,13 odsto, Makedonija 67,62 odsto i Srbija 64,78 odsto, dok je na posljednjem mjestu BiH sa ukupnim rezultatom 57,43 odsto.