Istraživanje Heraklee
0

U BiH najneljubazniji odnos prema kupcima

SRNA
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Kupci i gosti u šest država bivše SFRJ najljubaznije se uslužuju u Sloveniji, Hrvatska je na drugom mjestu, Crna Gora na trećem, a na začelju je BiH, podaci su istraživanja agencije "Heraklea".

Istraživanje o osnovama lijepog ponašanja, odnosno kvalitetu usluge, sprovedeno je od 2. do 12. novembra, a tajni kupci u Hrvatskoj i zemljama regije posjetili ukupno oko 800 maloprodajnih i ugostiteljskih objekata.

U svim zemljama, Hrvatskoj, Sloveniji, BiH, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji, tajni kupci pažnju su usmjerili na pet osnovnih elemenata dobre usluge - početni pozdrav, osmjeh, nuđenje pomoći, zahvalnost i završni pozdrav.

Istraživanje je pokazalo da se u svim zemljama ljubaznije dočekuju i uslužuju gosti u ugostiteljskim nego kupci u maloprodajnim objektima.

Crnogorski mediji prenose da su sve zemlje zajedno postigle rezultat 68,56 odsto, što ih je, ocjenjuju u "Heraklei", svrstalo u osrednje đake koji još moraju učiti.

Prema rezultatima istraživanja, najbolji rezultat od 76,15 odsto postigla je Slovenija, a slijedi Hrvatska sa ukupnim rezultatom 72,61 odsto.

Treća je Crna Gora sa 72,13 odsto, Makedonija 67,62 odsto i Srbija 64,78 odsto, dok je na posljednjem mjestu BiH sa ukupnim rezultatom 57,43 odsto.