BiH
0

Turiste iz regiona na BiH najviše asociraju Sarajevo, Baščaršija i dobra hrana

FENA
Turistička zajednica Federacije BiH danas je u Sarajevu prezentirala istraživački projekt „Turistički imidž BiH s aspekta turističkih posrednika u regionu“.

Kako je istaknuto, u projektu je učestvovalo 100 turističkih posrednika, odnosno turističkih agencija iz Slovenije, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i Makedonije, a svaka od njih odgovorila je na 25 pitanja koje se odnose na turizam u BiH. Prema riječima prof. Nenada Brkića, koji je bio dio istraživačkog tima, ovim projektom željelo se saznati kako turističke agencije u okruženju gledaju na BiH kao turističku destinaciju, a kako bi se konačno odredili elementi koji utječu na stvaranje kvalitetnijeg turističkog imidža BiH.

Od 100 ispitanika, kako je istaknuto, BiH kao turističku destinaciju doživljava njih 86, dok ih 75 posto ima povoljno mišljenje o BiH kao turističkoj destinaciji, a pet posto čak i nepovoljno. Najčešće asocijacije ispitanika na BiH su bile Sarajevo i Baščaršija (48,9 posto), dobra hrana (38,8 posto) planine (36,7 posto), Mostar (36,7 posto), a rat u BiH kao asocijaciju navelo je 4,4 posto ispitanika.

Prema ovoj anketi, kako je navela Elma Mulabegović, član istraživačkog tima, najveće atrakcije u BiH su Sarajevo i Baščaršija, zatim Mostar i olimpijske planine, a veliki broj ispitanika ocijenio je kako BiH nema dobar turistički ugled uglavnom zbog slabe prezentacije turizma.

Oko 40 posto njih je navelo da prilikom dolaska u BiH očekuju gostoprimstvo i ljubaznost, a neki su čak spomenuli kriminal i humor. Također, ocijenjeno je da BiH ugled stečen Olimpijadom nedovoljno koristi.

Tokom prezentacije rečeno je kako su ovo samo početni prijedlozi u smislu daljnjeg turističkog razvoja BiH, te da je neophodno nastaviti brojne aktivnosti kako bi se oblikovao i „postavio“ odgovarajući imidž BiH.

U prvom redu, nužno je osmisliti i provesti aktivnosti koje će BiH staviti na listu svjetskih turističkih destinacija, te poticati investiranje u turizam i kod građana razvijati svijest o opredjeljenju za turizam i isticati njegov značaj.