{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Svjetski ekonomski forum: U BiH najbolji matematičari na Balkanu

A
19.9.2013. u 13:19
3
107
Svjetski ekonomski forum: U BiH najbolji matematičari na Balkanu
3
Svjetski ekonomski forum: U BiH najbolji matematičari na Balkanu
Prema posljednjem globalnom indeksu o konkurentnosti Svjetskog ekonomskog foruma (WEF) 2013.-2014. koji tretira kvalitet nastave iz matematike i prirodnih nauka u školama, od zemalja Balkana najbolje je pozicionirana Bosna i Hercegovina.
Bosna i Hercegovina se na WEF-ovoj listi u oblasti kvalitete nastave iz matematike i prirodnih nauka, odnosno kvalitete matematičara i naučnika, našla na 13. mjestu od ukupno 148 zemalja, čime je rangirana u samom svjetskom vrhu u ovoj oblasti.

Nakon BiH, od zemalja regiona slijedi Hrvatska, koja je na 22. mjestu u oblasti kvalitete nastave iz matematike i prirodnih nauka, a na 23. mjestu WEF-ove liste nalazi se Crna Gora. Makedonci se nalaze na 51. mjestu, Albanci na 54., dok je Srbija na 55. mjestu i najlošije je pozicionirana od svih zemalja iz regije u ovoj oblasti.

Također, sve zemlje iz regije našle su se među 60-tak najbolje rangiranih zemalja u svijetu u oblasti kvalitete nastave iz matematike i prirodnih nauka, što Balkan čini jednim od svjetskih područja sa značajnim potencijalom u navedenoj oblasti.

Od zemalja iz šireg regiona Balkana, Slovenija se nalazi na 18. mjestu, Mađarska na 38., Rumunija 57., Bugarska 59. i Slovačka na 86. mjestu u oblasti kvalitete nastave iz matematike i prirodnih nauka koja se nudi učenicima u školama u pomenutim zemljama.

Prema istraživanju Svjetskog ekonomskog foruma, od svih zemalja svijeta, najkvalitetniju nastavu iz matematike i prirodnih nauka pohađaju učenici u Singapuru, a iza njih dolaze Finska, Belgija, Liban, Švicarska, Katar, Južni Kipar, Malta, Barbados i Hong Kong.

Od 20 najbolje rangiranih zemalja, njih 10 su evropske, a sedam azijske, što znači da su najbolji matematičari i kvalitet nastave iz matematike prisutni u Evropi i Aziji.

Najlošije rangirane zemlje u kontekstu kvalitete nastave iz matematike i prirodnih nauka su Jemen koji se nalazi na 143. mjestu, Honduras na 144., Egipat 145., Dominikanska Republika 146., Angola 147. i Južnoafrička Republika na posljednjem 148. mjestu.

Također, od 20 najlošije rangiranih zemalja, njih 11 su afričke, što znači da je u Africi nastava iz matematike i prirodnih nauka najlošijeg kvaliteta, odnosno na tom kontinentu nalazi se najmanje dobrih i kvalitetnih matematičara i naučnika.

Posmatrano na nivou evropskih zemalja, najlošija nastava iz matematike i prirodnih nauka je u Gruziji i Španiji, a najkvalitenija u Finskoj i Belgiji.

Inače, izvještaj WEF-a o globalnoj konkurentnosti je najbolja procjena konkurentnosti nacionalnih ekonomija. Predstavlja koristan portret privrednog okruženja i sposobnosti država da dostignu održive nivoe prosperiteta i ekonomskog rasta.

Svjetski ekonomski forum (WEF), više od tri decenije, obezbjeđuje detaljnu procjenu produktivnog potencijala država širom svijeta. Također, mnoge međunarodne organizacije i svjetske vlade koriste izvještaj WEF-a kao značajan pokazatelj globalnih ekonomskih i društvenih kretanja.

Izvještaj doprinosi razumijevanju ključnih faktora koje određuju ekonomski rast, pomažu da se objasni zašto su neke zemlje više uspješne od drugih, pogotovo kod povećanja nivoa prihoda.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Strahujete li od terorističkih napada u Evropi?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: