Projekt će pružiti podršku za restrukturiranje sektora željeznica, što je jedan od prioriteta Vlade RS, stvaranjem zdravog okvira za javno finansiranje i pružanjem podrške za komercijalniji pristup upravljanju željeznicama.
Cilj projekta je unaprijediti operativnu efikasnost i finansijsku održivost Željeznica RS kroz finansijsko restrukturiranje, restrukturiranje radne snage i organizaciono restrukturiranje. Sveukupni plan restrukturiranja Željeznica će biti proveden u periodu od 2018. do 2021., pri čemu će sredstava kredita Svjetske banke pružiti podršku za restrukturiranje u sve tri oblasti.
Viši specijalist za transport Svjetske banke i vođa projektnog tima Antonio Nunez rekao je da očekuju da će po završetku tog procesa Željeznice RS postati finansijski održive i da će pružati bolje usluge.
Šef ureda Svjetske banke u Bosni i Hercegovinie Emanuel Salinas naveo je da će manja potrošnja novca na željeznice omogućiti Vladi RS da se fokusira na prioritetna područja kao što su zdravstvo i obrazovanje, bolju željezničku infrastrukturu i bolji putnički prijevoz.
Trenutno Željeznice RS prijevoze manje od 500 putnika s plaćenom kartom na dan, uz ukupne troškove od oko 20 miliona KM godišnje. Troškovi povratnog putovanja po jednom putniku iznose gotovo 170 KM. Većinu tih troškova snosi cijela zajednica u RS, kroz direktne javne subvencije, unakrsne subvencije od usluga željezničkog prevoza tereta, i kao posljedica, kroz nedovoljna ulaganja u infrastrukturu i održavanje.
- Željeznice RS pružaju dobre usluge prijevoza tereta i prevoze veću količinu po kilometru pruge nego većina željeznica na zapadnom Balkanu, čak su blizu EU prosjeka, a finansijsko stanje sektora prijevoza tereta je dobro. Da bi se prevazišla oštra konkurencija drumskog teretnog prijevoza, Željeznice RS trebaju održati cijenu prijevoza tereta na konkurentnom nivou i preispitati unakrsno subvencioniranje putničkog prijevoza, koje također potkopava konkurentnost poslovanja, saopćeno je iz Svjetske banke.