Ministar saobraćaja
523

Šteta: Kritike su dobrodošle, ali radovi na tramvajskoj pruzi se odvijaju po dinamičkom planu

R. D.
Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba
Iza Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo sadržajna je godina, a ministar Adnan Šteta govorio je o urađenom, kao i o planovima za narednu godinu, kao i kritikama koje postoje.

Šteta kaže kako je 2021. godina je bila godina velikih projekata u Ministarstvu saobraćaja.

"Potpisali smo značajne ugovore i krenuli u nabavku novih 35 trolejbusa i 15 tramvaja, počeli sa rekonstrukcijom tramvajske pruge od Ilidže do Marijin Dvora, sa Željeznicama FBiH uključili željezničke linije do Pazarića i Podlugova. Rekonstruisali smo i izgradili oko 25 kilometara saobraćajnica. Neki od projekata se realizuju prvi put nakon 25, neki nakon 40, a neki čak nakon 60 godina. Pamtit ću ovu godinu i po potpisanim sporazumima i ugovorima sa raznim institucijama, preduzećima, međunarodnim i nevladinim organizacijama i različitim nivoima vlasti. Mnogo je projekata koji su realizovani, koje smo počeli, a svaki od njih ima za cilj rasterećenje trenutnih gužvi koje imamo, kvalitetniji javni prevoz i poboljšanje kvaliteta zraka u našem kantonu. Jedan od njih je i projekat izgradnje spoja IX transverzale i autoputa čiji su radovi u toku, a koji će uveliko smanjiti gužve. Iz mog ugla, stvari su se morale pomjeriti sa tačke u kojoj smo bili, da bismo dobili i prevoz i ceste i sigurnost kakvu svi zaslužujemo", kazao je.

Tu su i kritike da se rekonstrukcija tramvajske pruge odvija presporo.

"Kritike su u poslu koji obavljam uvijek dobrodošle, posebno ako su konstruktivne. Međutim, kada se radi o rekonstrukciji tramvajske pruge, radovi se obavljaju prema dinamičkom planu i neko sam ko uvijek javnosti prezentuje ako se pojavi neki izazov koji će eventualno usporiti radove. U proteklom periodu bilo je situacija koje su usporile radove, koje nismo mogli predvidjeti, poput pronalaska skeleta prilikom iskopavanja, ali to nije značajno promijenilo dinamiku radova. Pretpostavljam da će sličnih izazova biti, ali učinit ćemo sve da rekonstrukcija nastavi ići prema svim planovima i dogovorima i sa izvođačem i nadzorom", izjavio je.

Kaže kako je njemu bitno da su počeli s rekonstrukcijom pruge, jer da nisu, sadašnja pruga je u toliko lošem stanju, da sigurno ne bi imali tramvajski prijevoz nikako.

"Neki moju odluku za ovaj projekat ocjenjuju kao hrabrost i slažem se, trebalo je hrabrosti početi sa svim ovim aktivnostima, promijeniti navike naših građana i boriti se sa svim proceduralnim aktivnostima. Volio bih da je neko mnogo godina prije mene uradio sve ovo, bio hrabar, kako kažu, da danas imamo normalan, kvalitetan i siguran prevoz. Međutim nije. Sad sam možda hrabar, ali za godinu, dvije ću biti iznimno sretan i zadovoljan, znajući da smo uradili veliki dugoročni projekat za građane našeg kantona i da će Sarajevo konačno imati prevoz kakav imaju gradovi širom Evrope", izjavio je.

Pitanje je kako napraviti optimalan javni prijevoz u Sarajevu i šta nas dijeli od toga.

"Optimalni javni prijevoz je onaj koji danas nemamo, a to je onaj koji u potpunosti odgovara svakom građaninu. Pri tome ne mislim samo na trenutne korisnike javnog prevoza nego i na osobe koje koriste automobile. Cilj nam je da u narednim godinama većina stanovništva koristi javni prijevoz, a tome prethodi potpuna revolucija javnog prijevoza u smislu njegovog obnavljanja, kvaliteta i sigurnosti. Sa tim projektima smo počeli i vidljivi su. Ono što želimo, po uzoru na druge gradove, da sa ovom godinom počnemo sa korištenjem jedinstvene karte koja će važiti u svim vozilima bilo kojeg prijevoza i puštanje u funkciju aplikacije putem koje ćemo moći pratiti red vožnje, dolazak vozila i na kojoj ćemo moći raspolagati i dopunjavati novčana sredstva za prijevoz. Optimalni javni prijevoz također znači i promjenu u preduzeću koji trenutno obavlja prijevoz, a za koji trenutno imamo par rješenja, obzirom na prevelike gubitke koje preduzeće ima i na njegovu potpunu neodrživost. Svako od rješenja podrazumijeva brigu o uposlenicima, kojima sigurno ništa neće faliti, ali promjene se moraju desiti kako bismo imali odgovarajući javni prijevoz", kazao je.

Šteta kaže kako je zadovoljan radom Vlade Kantona Sarajevo, jer svoj rad zasnivaju na mjerama koje su građanima obećali.

"Iako smo imali pauzu od 10 mjeseci, napravili smo velike stvari. U vremenu pandemije, imamo najveći postotak vakcinisanih u Bosni i Hercegovini, porodiljama smo omogućili znatno veća primanja nego inače. Ove godine su omogućena i najveća sredstva za rješavanje stambenog pitanja mladih u našem kantonu, napravljen značajan pomak u obrazovanju i postignuta su rekordna ulaganja u privredu. Saradnja sa resornim ministrima je podrazumijevala čestu i produktivnu komunikaciju koja je i bila povod za rješenja koja su dobra za građane. U ovoj godini je također donesen veliki broj zakonskih rješenja u svim resorima koja će mnogo značiti za sve segmente društva. Često za mene kažu da sam samokritičan, tako da ću i sad reći da uvijek može bolje i u mom, ali u resoru drugih ministara. Ne sumnjam uopće da ćemo to pokazati u godini koja je pred nama, bitno je da mi nastavimo raditi još bolje i upornije, da nastavimo biti transparentni i da nam građani ukazuje na propuste, da predlažu, da kritikuju i da zajedno pravimo bolje društvo. Ono što mogu reći za svoj resor je da će fokus našeg djelovanja, pored infrastrukturnih projekata, biti na sigurnosti naše djece u saobraćaju na putu do škola", navodi on. 5.

Pred nama su opći izbori, a sarajevski SDP izlazi s velikim ambicijama, kao i uvijek.

"Mnogo posla je urađeno u sarajevskom SDP-u od kada smo prošle godine izabrali Povjereništvo, a nakon toga i Kantonalni odbor. Nekako sam imao osjećaj da počinjemo ispočetka, vjerovao sam u sposobnost ljudi koji su tu i znao sam da ćemo zajedničkim radom i odlukama uspjeti u svim nakanama. Nadao se jesam, ali nisam očekivao da će rezultat toga svega biti građanima vrlo brzo vidljiv, ali sada, nakon što vidim kako smo narasli i kako konstantno rastemo, sa sigurnošću mogu reći da ćemo ovim tempom vratiti sjaj crvene boje u Sarajevo, a sarajevski SDP će biti tamo gdje mu je i mjesto, u samom vrhu", navodi on.

Mnogo ljudi koji su nam ukazali povjerenje, dodaje, kojima smo vratili nekad izgubljeno povjerenje, koji će tek to uraditi, uvijek trebaju znati da na nas mogu računati.

"Naš cilj je - društvo po mjeri čovjeka. Put do njega zahtijeva mnogo zalaganja, truda i odricanja na koja smo itekako spremni, jer ne pristajemo da nas dijeli kako ko hoće i kako kome u tom momentu odgovara. Krenuli smo do cilja i nećemo se zaustaviti. Naši programi će se zasnivati na ideji, na prijedlozima građana i na realnim zahtjevima, zato ćemo biti najbolji, a samim time i zadovoljni rezultatom", zaključio je Šteta.