Besmislen potez
10

Špediteri i danas na Rači: Izmještanje carinskog terminala izazvalo bi milionsku štetu

SRNA
Ilustracija
Ilustracija
Predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni promet Republike Srpske Nikola Grbić izjavio je danas Srni da prevoznici podržavaju zahtjeve špeditera na graničnom prelazu Rača, upozorivši da bi izmještanje carinskog terminala proizvelo milionsku štetu za zemlju, špeditere i prevoznike.

Grbić je istakao da je, od kada se pojavila informacija da će carinski terminal biti izmješten, svaki dan sa prevoznicima i špediterima na Rači.

"Ovo je besmislen i veoma štetan potez i za zemlju, špeditere i prevoznike. Premještanje carinskog terminala sa Rače na novi granični prelaz bi nam otežalo već izuzetno teško poslovanje. To bi nas dovelo u veoma tešku situacije", kaže Grbić.

Prevoznici zbog toga, dodao je on, insistiraju da bude održan sastanak sa nadležnim institucijama.

"Tražimo sastanak kako bi odvratili Upravu za indirektno oporezivanje BiH (UIO) od ove sulude ideje koja nema nikakve svrhe. Ona će samo produžiti agoniju, proizvesti nam još veće troškove koje ne možemo ukalkulisati u cijenu prevoza i produžiti vrijeme carinjenja na koje i sada čekamo mnogo i danas smo uputili dopis UIO u kojem tražimo da razgovaramo, zvali smo ih telefonom, niko se ne oglašava, navodno su svi na godišnjem odmoru što je katastrofalno", naglasio je Grbić.

Prema njegovim riječima, prevoznici ne vide nikakvu svrhu u tome da carinski terminal bude dat na korištenje privatniku koji nema ni približan kapacitet kao granični prelaz Rača.

"Na graničnom prelazu Rača godišnje se uradi oko 60.000 carinskih deklaracija i na osnovu toga bude ubrano tri miliona KM. Prelaskom na novi granični prelaz maksimalno bi bilo moguće uraditi 15.000 carinskih deklaracija što nije ni trećina kapaciteta na Rači", istakao je Grbić.

On je rekao da su prevoznici svjesni situacije i vide da je granični prelaz Rača u katastrofalnom stanju.

"Odlagalište smeća je čišće od graničnog prelaza Rača, ali je za to odgovorna UIO. U njihovom Statutu piše da je UIO obavezna da održava carinski terminal kojim gazduje i obezbijedi normalne uslove za rad", izjavio je Grbić.

Prema informacijama kojima raspolažu prevoznici, carinska služba sa Rače bi trebalo da bude izmještena na novi privatni terminal malog kapaciteta koji se nalazi dvadesetak kilometara od Rače prema Bijeljini.

Špediteri na Rači prekinuli su danas u podne treću obustavu rada u ovom mjesecu i najavili blokadu carinskog terminala kamionima u četvrtak, 15. avgusta, ukoliko UIO BiH ne odustane od izmještanja ovog terminala.