Izolacija
11

Savjeti kako da zaštitite vodomjere od niskih temperatura i pucanja

Klix.ba
KJKP Vodovod i kanalizacija izdali su preporuke kako zaštiti vodomjer od niskih temperatura i pucanja.

Niske vremenske temperature i slaba zaštićenost vodomjernih mjesta, šahtova, u mnogim slučajevima prouzrokuju pojavu pucanja stakla vodomjera, a često i oštećenje kompletnoga vodomjera. Najčešći uzrok zbog kojeg građani ostaju bez vode je smrzavanje vode u dijelovima internih vodovodnih instalacija, koje nisu dovoljno zaštićene ili se na njima voda rijetko koristi, a čine je svi cjevovodi iza glavnog vodomjera.

"Za njihovo održavanje su zaduženi korisnici vodovodne usluge, te ih savjetujemo, da još jednom provjere zaštitu svojih vodomjera i vodovodnih instalacija. Neophodno je da se blagovremeno izvrši zaštita od mraza vodomjernih mjesta i instalacija, tako što će se vodomjer i otkrivene cijevi obložiti odgovarajućim termo izolacijskim materijalom - stiropor, staklena vuna i sl. Eventualni nedostatak navedenog izolacionog materijala može se nadomjestiti starim dekama i slično", kažu iz KJKP ViK.

Savjetuju da je sve vodovodne cijevi, koje se nalaze na otvorenom, neophodno isprazniti, kao i ukoliko je moguće, zatvoriti otvoreni prostor u kojem su smještene vodovodne instalacije.

"U pravilu, voda se ledi u najplićim i nezaštićenim dijelovima instalacije, kao i negrijanim dijelovima zgrada. Ovaj trošak je puno manji od onog koji nastaje zbog puknuća cijevi, nakon što se voda zaledi. Korisnicima koji primijete da su ostali bez vode savjetujemo, da prvo provjere stanje instalacija u vodomjernom oknu, te pokušaju okrenuti ventil, ali nikako na silu. Ventil koji nije moguće okrenuti upućuje, da je voda u instalacijama u vodomjernom oknu zaleđena. Najbrže će se odlediti pomoću isparavanja tople vode u zatvorenom oknu sa spuštenim poklopcem. Zamrznute instalacije nikako se ne smiju odleđivati direktnim polijevanjem tople vode preko njih, niti korištenjem otvorenog plamena. Za ponovnu uspostavu vodosnabdijevanja, potrebno je pronaći, odnosno pregledati svaki dio instalacije", kažu iz KJKP VIiK.

Upozorili su građane i upravitelje zgrada, da blagovremeno poduzmu potrebne mjere zaštite, koje će evidentno uticati na to, da kućni budžeti ne budu dodatno opterećeni izdvajanjem za popravke instalacija i vodomjera.

"Ukoliko korisnici nisu u mogućnosti sami riješiti problem odmrzavanja vode u cijevima, iza glavnog vodomjera, potrebno je da se obrate stručnim licima - vodoinstaleterskim firmama ili upraviteljima. Za sve dodatne informacije, građani se mogu obratiti direktno na adresu KJKP"Vodovod i kanalizacija", Ul. Jaroslava Černija br.8 u Centar za potrošače ili da pozovu Službu za vodomjere na telefon 033/ 774 923", poručili su iz ViK-a.