Radi se o tijelu Vlade Kantona Sarajevo čiji rad koordinira Ministarstvo prostornog uređenja i zaštite okoliša, a u čijem su sastavu resorni ministri okoliša, privrede, saobraćaja, zdravstva i stambene politike, te stručne osobe angažovane po tematskim oblastima u kojima su postigli značajne rezultate i imaju priznate statusne reference.
Kako je članove odbora informirao član Koordinacionog odbora i stručnjak za kvalitet zraka u Federalnom hidrometeorološkom zavodu Martin Tais, ove grijne sezone na području Kantona prisutne su visoke koncentracije zagađujućih materija posebno sumpordioksida i dima, a što potvrđuju podaci pet automatskih i tri manuelne mjerne stanice kojima se trenutno vrši monitoring kvaliteta zraka.
Kako je istaknuto, to je posljedica sve učestalijeg korištenja uglja za grijanje u individualnim ložištima, ali i prisustva izduvnih gasova iz neispravnih vozila uključenih u saobraćaj, koji su najveći zagađivači zraka. Kako je u diskusiji istaknuto, u Kantonu Sarajevo ima oko 140.000 vozila, što je duplo više od predviđenih standarda.
Kontrolom emisije izduvnih gasova iz motornih vozila na saobraćajnicama, koju je sprovodila saobraćajna policija u koordinaciji sa Ministarstvom prostornog uređenja i zaštite okoliša, utvrđeno je da više od 40 posto njih prekomjerno emituje štetne izduvne gasove. Osim toga, u domaćinstvima i nekim kotlovnicama koristi se ugalj sumnjivog porijekla, sa povećanom koncentracijom sumpora, a situaciju dodatno usložnjava i neuređena dimnjačarska djelatnost na području Kantona Sarajevo.
Kada su u pitanju mjere sprečavanja prekomjerene emisije izduvnih gasova članovi odbora su informirani da je Ministarstvo saobraćaja KS-a već uvrstilo prijedlog za uvođenje prirodnog gasa u vozila u nacrt Odluke o javnom prijevozu, koji bi se u narednih mjesec dana trebao naći pred članovima Vlade i Skupštine KS-a. Također je naglašeno da treba spriječiti i malverzacije u izdavanju nalaza o tehničkoj ispravnosti vozila.
Zbog svega ovoga, zaključeno je da se kroz postojeće zakonske propise koji tretiraju navedenu problematiku, ali i nove koji su u proceduri donošenja, moraju poduzimati konkretnije i efikasnije mjere, kao što su: kontrola korištenja i nabavke uglja u Sarajevu, destimulacija korištenja uglja i stimulacija korištenja plina i obnovljivih izvora energije za zagrijavanje, stimulacija uvođenja plina kao goriva u automobilima, te pojačana kontrola, upotreba kvalitenijih uređaja za kontrolu ispuštanja crnog dima iz automobila, kao i uvođenje većih kaznenih mjera za prekoračenje dozvoljenih normi.
Također je konstatovano da, u okviru dugoročnih mjera, problematiku zagađivanja zraka treba rješavati i kroz izgradnju brzih cesta i razvoj javnog prijevoza, a u sprovođenje svih mjera trebaju se uključiti i drugi relevantni subjekti, saopćeno je iz Pres-službe KS-a.