Koridor 5C
79

Sanirana donja ploča na mostu Počitelj koja je pukla prošle godine, otvaranje se očekuje prije ljeta

G. Š.
Foto: G. Š./Klix.ba
(Foto: E. M./Klix.ba)
Počeli su radovi na sanaciji pukotina koja je prošlog ljeta uočena na mostu Počitelj, koji se gradi u sklopu Koridora 5C, a kolosalni most bi za saobraćaj trebao biti pušten prije ljetne sezone.

Sanacioni radovi su počeli prije nekoliko dana i jučer je uspješno završena sanacija donje ploče sanduka četvrtog polja mosta, koja je bila popucala pri prednapinjanju.

Ovu informaciju objavio je građevinski inženjer koji na društvenim mrežama koristi ime Maroje Lukasović uz čestitke širokobriješkoj kompaniji Hering, a koja radi na izgradnji impozantne građevine.

Zona štemanja u donjoj ploči (Foto: Maroje Lukasović)
Zona štemanja u donjoj ploči (Foto: Maroje Lukasović)

"Uklonjena je ispucala donja ploča. Uz rebro sanduka gdje se nalazi 18 kablova u dva reda posebna pozornost posvećenja je pri štemanju betona. Popravljen je pomjereni položaj kablova, dodana je posmična armatura u ploču i izvršeno je betoniranje novim betonom oštemanih dijelova ploče. Dva dana je vršeno prednapinjanje kablova silom preko 300 t za jedan kabal. Tokom prednapinjanja mjernim trakama su mjerene deformacije na kritičnim mjestima unutar sanduka mosta. Izmjerene vrijednosti napona pokazuju da je računski model sanacije oštećenja mosta kojeg je uradio Hering je više nego dobar", naveo je Lukasović.

Dijagrami mjerenja deformacija na mjernim trakama (Foto: Maroje Lukasović)
Dijagrami mjerenja deformacija na mjernim trakama (Foto: Maroje Lukasović)

Poslije ovoga, kako je pojasnio, potrebno je slično uraditi i kod ostalih raspona gdje je prozračivanjem određen pogrešan položaj većeg broja kablova, te čestitao projektnom birou Ponting iz Slovenije, što je od više predloženih rješenja sanacije prepoznao kvalitetu Heringovog rješenja sanacije i odobrio ga za rad.

Podsjetimo da je ranije kazano iz JP Autoceste FBiH koje je nosilac ovog projekta, da je na zahtjev kreditora, Evropske investicijske banke (EIB), angažovan renomirani konzultant, slovenska kompanija Ponting, za reviziju projekta otklanjanje nedostataka, te da će se most imati istu nosivost, upotrebljivost i trajnost koji su predviđeni glavnim projektom.

"Nepravilnost koja je nastala na mostu je greška izvođača, tako da će i troškove otklanjanja nepravilnosti snositi izvođač radova", rekli su nam iz JP Autoceste FBiH.

Tvrde kako će prema planiranoj dinamici radova, most Počitelj i cijela dionica Počitelj - Zvirovići, dužine od 11 kilometara, u promet biti pušteni prije ljetne sezone. Također su poručili da će JP Autoceste FBiH nakon tehničkog prijema preuzeti projekt sa isključivo ispravno i kvalitetno izvedenim radovima u skladu sa svim pravilima struke.

Inače je most Počitelj visinom od preko 100 metara i dužinom od skoro jedan kilometar, jedan od najviših mostova u regiji što ga čini i jednim od najkompleksnijih objekata na Koridoru 5C.

Izgradnjom mosta Počitelj premošćuje se magistralna cesta M-17, rijeka Neretva i željezničku pruga Sarajevo – Ploče, a posao njegove gradnje, vrijedan 28 miliona eura, dobio je konzorcij azerbejdžanske kompanije Azvirt LLC te kineskih tvrtki Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group, koji je kao podizvođača angažovao širokobriješku kompaniju Hering.

Izgradnja se finansira iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Evropskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).