Sindikat na nogama
51

Radnici Zenicatransa tvrde da su pod mobingom, moraju voziti neispravne autobuse

Piše: E. M.
Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba
Sindikat radnika Javnog preduzeća Zenicatrans večeras će održati zbor radnika na kojem će upravi ovog preduzeća predati svoje zahtjeve. U razgovoru za Klix.ba su istakli da su radnici pod mobingom, da moraju voziti neispravne autobuse, ali i da žele osmočasovno radno vrijeme.

Husein Sarvan, zaposlen je već 35 godina u Zenicatransu i potpredsjednik je Sindikata radnika Zenicatransa. U razgovoru za Klix.ba pred večerašnji zbor radnika je kazao kako je firma počela ići ka dolje kada su na funkcije došli sadašnji direktor Besim Husaković, izvršna direktorica Irhana Beganović te nekadašnji predsjednik, a sada član Nadzornog odbora Vahdet Drino.

Sindikat će večeras zatražiti i njihovu smjenu kako bi spriječili, kako kažu, dalje propadanje firme.

"Mi smo se ponudili za saradnju novoj upravi koja je došla, a nakon par mjeseci morali smo izglasati njihovo nepovjerenje. Obećano nam je da će plaće biti 1.000 KM, da ćemo raditi osam sati dnevno i da će biti riješeno pitanje licence za obavljanje vožnje. Međutim, plaće su smanjene, licenca se više ne spominje, a radnici voze više od osam sati, neki vozači su čak i po 18 sati na terenu", pojasnio je Sarvan.

Dodao je kako ovo preduzeće opstaje na račun vozača i drugih uposlenih, od dispečera i ljudi zaposlenih u garaži koji se zalažu maksimalno kako bi sve funkcionisalo. Mnogi od njih danas s prezirom dolaze na posao jer na poslu trpe mobing i nemaju svoja prava.

"Niko nas niša ne pita. Stalno pišemo da nam poprave autobuse, da nam kupe nove gume, da se popravi održavanje, ali ništa se ne poduzima. Nedavno smo dobili nove autobuse, a dok je jedan bio na testiranju mjesec dana, uvidjeli smo da je potrošnja goriva veća nego kod druge marke autobusa koji su nam bili ponuđeni. Rekli smo da ih ne želimo, da će troškovi biti veći, ali niko nas nije slušao. Najsretniji vozač bi bio kada bi radio osam sati, imao ispravan autobus i za to bio normalno plaćen", dodao je Sarvan.

Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba

Zenicatrans je u proteklom periodu zaposlio nove vozače, ali više od 15 najboljih vozača napustilo je ovu firmu. Razlozi se, kaže Sarvan, kriju u mobingu, pritisku, vožnji neispravnih autobusa, nezdrave radne okoline i nikakvih uslova na poslu.

"Nama je žao ljudi koji kupuju mjesečne karte, penzionerske, žele se s nama voziti, a mi im ništa ne pružamo. Ne možemo im objasniti ništa i da nije do nas vozača. Mi tražimo dijelove i popravit ćemo autobuse, ali uslovi su katastrofalni i ne možemo više trpiti", govori naš sagovornik.

Iz Sindikata su jasno poručili da je novoizabrana uprava Zenicatransa kriva za ovo stanje te da vozači moraju voziti neispravne autobuse.

"Tjeraju ljude da rade s neuslovnim autobusima, da mehaničari potpisuju ispravnost vozila koja nisu ispravna, a za sve navode imamo izjave vozača i mehaničara koji su dovedeni u tu situaciju da će potpisati odluke koje se od njih traže ili dobiti otkaz", zaključio je Sarvan u razgovoru za Klix.ba.