Radnici Željezare Zenica u borbi za opstanak: Protest protiv iseljenja carinskog terminala
"Danas smo se okupili kako bismo pokušali zaustaviti planirano iseljenje carinskog terminala iz prostora Željezare. Dobili smo rješenje kojim je najavljeno da će do 15. juna terminal biti izmješten. Ono što nas posebno zabrinjava jeste činjenica da UIO BiH, kao državna institucija, ovim potezom ugrožava rad državne firme Željezare Zenica. Tražimo od nadležnih organa da obustave ovaj postupak barem dok se ne okonča žalbeni proces i da se raspiše novi, transparentni javni poziv, sa jasno definisanim uslovima, kako bismo mogli ravnopravno učestvovati", rekao je Halilović.
Podsjetio je da Željezara već 17 godina iznajmljuje prostor carinskog terminala te da su u posljednje dvije godine uložili oko 100.000 KM kako bi ispunili sve tehničke i infrastrukturne zahtjeve nadležnih institucija.
Halilović tvrdi da je riječ o političkom uticaju i interesima određenih pojedinaca.
"Nažalost, ovo su političke igrice koje nama ne idu u prilog. Politika se ponovo umiješala, tajkuni su uzeli pod svoje i to je glavni razlog", naglasio je.
Predsjednik sindikata također je kazao da Željezara uživa punu podršku špedicijskih firmi koje posluju unutar terminala.
"Mogu oni govoriti da su poštovali zakon koliko hoće, međutim vi pročitajte žalbu koju smo mi uložili. Nova zgrada koju žele koristiti, znam da nema potrebnu dokumentaciju. Šta mi to nemamo, neka nam javno kažu i pošalju dopis. Oni će pokušati do 15. sve iseliti da počne raditi taj novi terminal, što bi rekao naš narod – 'nazor'", zaključio je Halilović.

Radnik Željezare Zenica Ramo Dedić, koji 37 godina radi, u izjavi za medije je kazao da su lošem stanju te da će uzimanjem terminala uzeti im i to malo duše što im je ostalo.
"Mi smo bili u lošem stanju, sada ako nam uzmu terminal, ima onaj film, nek nam uzmu i ovo malo duše. Mi smo u godinama, nemamo gdje ići osim iz Željezare u penziju. Ako dobijem otkaz ovo je dno dna i bruka za državu. Svi smo mi država i Željezara i Carinski termina, uložili smo novac za modernizaciju i to će nam uzeti. Bio sam pripadnik armije, branio sam ovu državu, a ići ćemo i u radikalne proteste ako treba", kazao je Dedić.
Predsjednik Sindikata metalaca ZDK Kenan Mujkanović i Rašid Fetić, predsjednik Sindikata ArcelorMittala Zenica, kolegijalno su danas dali podršku kolegama Željezare. Mujkanović je kazao da je na redu Sud BiH od kojeg se očekuje da donese rješenje o privremenoj obustavi.
"Učinit ćemo sve što možemo. S kolegama smo u svakodnevnoj komunikaciji, danas smo tu kao znak podrške u njihovom zahtjevu. Radi se o 30 ljudi, a ovo je najveći prihod koji Željezara ima i ako ostanu bez toga svi će ostati u teškoj situaciji. O ovom problemu smo obavijestili i više nivoe, u komunikaciji smo i s resornim ministrom jer je Željeazra vlasništvo Vlade FBiH, znamo da su poslali dopis UIO, ali rješenje drugostepeno je takvo da je žalba Željezara odbijena", pojasnio je Mujkanović.
Na tenderu za novi terminal UIO prošla je firma BIOS iz Visokog čiji suvlasnik je ranije najavljivao osnivanje BHI-KF stranke u Visokom uz selfie s gradonačelnikom Zenice, a na lokalitetu novog terminala nalazi se dupla traka te kamioni ne mogu skrenuti lijevo ka autoputu A1 zbog čega će morati voziti ka Lašvi (uključenju na A1). Osim ako Ceste FBiH ne izađu u susret i pomognu izmjenom saobraćajne signalizacije.