Novi izazovi
11

Problem ilegalnih taksista u KS smanjen, ali još prisutan: Dolaze iz RS-a s papirnim tablicama

Piše: M. N.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Ilegalnih taksi vozila na ulicama Kantona Sarajevo mnogo je manje nego ih je bilo ranijih godina, ali problem još nije potpuno riješen. Izmjene i dopune Zakona o taksi prijevozu u KS donesene u martu prošle godine doprinijele su drastičnom smanjenju broja ilegalnih taksista, ali borba nadležnih institucija i inspekcija još traje.

Kako nam je rekao Enver Suljagić, predsjednik Udruženja Sarajevotaxi, sada taksisti dolaze s papirnim tablicama i koriste ime njihove firme kako bi zavarali građane.

"Većina ih je iz Republike Srpske i drugih kantona. Bezobrazno je što su počeli stavljati oznake naše firme i dobili smo mnogo pritužbi građana. Kada smo provjerili registarske tablice uvidjeli smo da to nisu naši vozači. Prijavili smo sve policiji i inspekciji", rekao je Suljagić za Klix.ba.

Kontrole i kažnjavanja

Podsjetimo, prema izmjenama zakona koje je Skupština KS usvojila, vozila koja nemaju TA table i dopunsku taksi oznaku KS istaknutu na vidljivom mjestu više ne mogu obavljati taj posao, dok putnici koji se voze u "ilegalnim" vozilima mogu biti novčano kažnjeni u iznosu od 50 KM.

Saobraćajni inspektori Kantonalne uprave za inspekcijske poslove vrše redovne kontrole, a u mjesecu aprilu su imali pojačane kontrole s ciljem suzbijanja nelegalnog taksi i kombijskog prijevoza putnika. Izdato je 20 prekršajnih naloga u ukupnom iznosu od 9.500 KM. Šest prekršajnih naloga izdato je radi obavljanja taksiprijevoza bez uključenog taksimetra. Jednom vozaču su privremeno oduzete dozovola i registarske tablice jer je vozio bez oznake TA te mu je pronađen sistem radioveze.

Previše ili premalo vozila?

Uprkos tome što u KS ima nekoliko taksi kompanija i nekoliko hiljada vozila (legalnih i ilegalnih), građani se nerijetko žale kako dugo čekaju ili jednostavno kompanije nemaju vozilo koje ih može prevesti na željenu lokaciju. Neki smatraju kako se broj taksista u glavnom gradu treba povećati, ali Suljagić smatra kako taksista ima i više nego dovoljno, samo ne mogu raditi onako kako je to potrebno.

"Taksi je previše jeftin i koristi ga i ko treba i ko ne treba. Ovaj grad ima više od 200.000 vozila i ne može da izdrži. Mi smo prisiljeni da se tokom jutra i poslijepodne povučemo iz grada kako ne bismo stvarali saobraćajne čepove. Mislim da ljudi koji bi se trebali brinuti o funkcionisanju gradskog prijevoza namjerno dozvoljavaju pad cijena u taksi službama kako bi dodatno urušili gradski saobraćaj, na što smo ukazivali više puta", naglasio je Suljagić.

Saobraćajni kolaps

Kazao je i kako su prisiljeni da voze i na kraće relacije kada se GRAS-ov kombi pokvari i najčešće to rade besplatno, a takvih situacija, tvrdi Suljagić, bude dva-tri puta mjesečno.

"Svi radovi na cestama se vrše danju, što stvara dodatnu gužvu. I da imamo 10.000 taksija ne bismo funkcionisali zbog saobraćajnog čepa", zaključio je Suljagić.