BiH
197

Prijeratni redovi vožnje u Sarajevu: Centrotransu 4, GRAS-u 8 linija

Piše: J. H.
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Ionako loš javni gradski prijevoz u Sarajevu danas je dobio sasvim drugu dimenziju. GRAS-u su izdata rješenja za prijevoz na osam, a Centrotransu na četiri linije u gradu, tako da više neće biti preklapanja, osim na liniji Vijećnica - Dobrinja, na kojoj će saobraćati oba prijevoznika.

Nakon što je GRAS nelegalno obustavio prijevoz građana prije nekoliko mjeseci, Centrotrans i još neki autoprijevoznici iz drugih gradova stigli su u Sarajevo, kako bi koliko-toliko normalizovali saobraćaj i građanima ponudili alternativno rješenje kada je riječ o javnom prijevozu.

Nakon toga, Centrotrans je ostao raditi na 12 linija na kojima je prethodno saobraćao GRAS.

"Međutim, GRAS se nikada nije složio s tom odlukom i nikada se nisu povlačili sa tih linija pa je dolazilo do paralelnog prijevoza oba autoprijevoznika, na zadovoljstvo građana. Onda sam rekao da važe iste karte i u GRAS-u i u Centrotransu. Međutim, GRAS nije to prihvatio i nisu priznavali karte Centrotransa, dok je s druge strane bila obrnuta situacija", kaže za Klix.ba resorni ministar u Vladi KS Jusuf Bubica.

Ovakvo stanje trajalo je nekoliko mjeseci na, kako kaže naš sagovornik, štetu Centrotransa.

"Oni su došli na rub egzistencije, jer više nisu mogli besplatno voziti GRAS-ove putnike. Razmišljali smo na koji način riješiti ovaj problem, jer GRAS nismo mogli uvjeriti da uvažava Centrotransove karte. Našli smo predratne redove vožnje prema kojima je na tih 12 linija GRAS vozio osam, a Centrotrans četiri. Shodno tome smo odlučili da na isti način izdamo rješenja. Jedna linija, na relaciji Dobrinja - Vijećnica, nije postojala prije rata, pa smo izdali rješenje da oba prijevoznika mogu voziti", pojašnjava Bubica.

Kantonalni ministar saobraćaja kazao je da će prijevoznici od sada naplaćivati svako svoju liniju i da neće dolaziti do preklapanja. Zbog ovakve odluke negodovale su obje strane.

"Oni bi bili najzadovoljniji da su sami i da nemaju konkurenciju, što je nemoguća opcija. Konkurencija mora postojati po zahtjevima i uputama Konkurencijskog vijeća, koje nam je nadležno. GRAS drži više linija nego što objektivno može podmiriti s obzirom na stanje voznog parka. Građani su nezadovoljni jer nemaju kvalitetnu uslugu. Niko nije spreman na kompromis i suočavanje sa situacijom na terenu", kaže Bubica.

U Centrotransu su nam kazali da još uvijek nisu dobili nova rješenja od ministarstva za saobraćaja te da voze linije po rješenju od 3. aprila ove godine.

Prema novim rješenjima, GRAS će saobraćati na sljedećim linijama:

Sutjeska - Vogošća Sutjeska - Donja Vogošća Sarajevo - Kamenica Nedžarići - Dobrinja Ilidža - Sokolović Kolonija

Ilidža - Hrasnica Ilidža - Kobiljača

Centrotransu su pripale četiri linije:

Sutjeska - Ilijaš - Lješevo Ilidža - Tarčin - Vukovići Ilidža - Hadžići - Drozgometva Ilijaš - Popovići

Oba prijevoznika imat će pravo vršiti prijevoz na liniji Vijećnica - Dobrinja.