BiH
0

Prijedlog izbornog zakona čeka pronalaženje rješenja za Mostar

FENA
Halid Genjac
Halid Genjac
Interresorna radna grupa utvrdila je danas prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sukobu interesa u institucijama vlasti BiH i prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o finansiranju političkih stranaka.

"Kad je u pitanju Izborni zakon BiH, budući da smo značajan broj tehničkih izmjena usaglasili, odlučili smo da ne utvrđujemo konačan prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Izbornog zakona, jer postoji mogućnost, ipak, da se oko grada Mostara pronađe rješenje i onda bismo to rješenje ugradili u izmjene i dopune Izbornog zakona", kazao je predsjedavajući Interresorne radne grupe Halid Genjac novinarima nakon sjednice.

Što se tiče Grada Mostara, dodao je, mislim da traju konsultacije, da su uključeni i predstavnici međunarodne zajednice, predstavnici kantonalnih odbora stranaka koje učestvuju u Gradskom vijeću.

"Traju nastojanja da se pronađe neko rješenje. Pitanje je teško, ima dosta isključivih stavova, ali postoji ipak mogućnost da se nađe neki kompromis", kazao je Genjac.

Što se tiče Zakona o sukobu interesa u institucijama vlasti BiH, on navodi da se radi o prilično opsežnim izmjenama koje se, prije svega, odnose na postojanje zabrane kandidiranja u slučaju sukoba interesa koja je postojala u zakonu.

"Sad više to ne postoji. Postoje novčane sankcije i ukoliko se sukob interesa uporno održava, postoji mogućnost smjene izabranog zvaničnika, odnosno preporuke za smjenu imenovanog zvaničnika", kazao je Genjac.

Također je, dodao je, značajna izmjena sadržana u toj vrsti sankcija, jer ne smjenjuju se izabrani i imenovani zvaničnici po automatizmu ukoliko se nađu u sukobu interesa, nego prvo novačanom kaznom, imaju upozorenja, a onda ukoliko ne otklone sukob interesa, onda se tek smjenjuju.

"Reduciran je krug osoba koje su u sukobu interesa na način da za bliske srodnike ne vrijede situacije nespojivosti. Bliski srodnici se pominju samo u članu 7. gdje se govori da izabrani zvaničnici i imenovani se uzdržavaju od glasanja tamo gdje njihovi bliski srodnici imaju finansijski interes", pojasnio je Genjac.

Dakle, uzdržavaju se od glasanja, ili poduzimanja radnji, donošenja odluka u izvršnoj vlasti o subjektima u kojima njihovi bliski srodnici imaju finansijski interes.

Također, jedna od značajnih novina je da se, pored imovinskog kartona, odnosno obrasca u koji se unose podaci o imovinskom stanju, prilikom predaje izjave o imovinskom stanju, uz nju popunjava i obrazac izjave o mogućem sukobu interesa.

"Naime, svako ko je imenovan ili izabran, 30 dana od preuzimanja dužnosti će popunjavati imovinski karton i obrazac o potencijalnom, odnosno mogućem sukobu interesa", kazao je Genjac.

Također je, dodao je, veoma značajna izmjena da se iz Zakona o sukobu interesa potpuno uklanjaju savjetnici.

"Ove izmjene koje sam ranije nabrojao, po mom mišljenju, uvode neku korektnost u odredbama zakona, uvažavaju preporuke Venecijanske komisije i preporuke izborne komisije i na neki način umanjuju poznatu rigidnost dosadašnjeg zakona. Preciziraju, odnosno konkretiziraju, pozicije sukoba interesa umjesto generalne nespojivosti koja je bila dosad", kazao je Genjac.

Sad se to, dodao je, smješta tamo gdje se ostvari finansijski interes da se to sankcionira, a gdje nema nikakve nezakonitosti, ne postoji nikakav finansijski interes da se to ne sankcioniše.

"Dosad je takvih slučajeva bilo", kazao je Genjac.

Što se tiče savjetnika, Genjac je mišljenja da je to korak unazad, "jer savjetnici u našim prilikama nisu precizirani u Zakonu o državnoj službi, sad se izbacuju uz ovog zakona i oni ostaju u nekoj 'sivoj zoni'".

"Ipak su to politički imenovane osobe i moguće je da i savjetnici, odnosno imenovani, izabrani dužnostnici posredstvom savjetnika ostvare određene interese ili koruptivne aktivnosti. Zato mislim da je šteta što su savjetnici izbačeni iz zakona. Tu sam preglasan i zato sam bio suzdržan kod glasanja o zakonu, a ostale izmjene smatram kvalitetnim", kazao je Genjac.

Što se tiče Zakona o finansiranju političkih stranaka, on kaže da je veliki broj članova izmijenjen, s tim da je značajan dio tih izmijenjenih članova su manje izmjene, nisu neke krupnije, suštinske.

"Ali ono što je bitno u zakonu o finansiranju političkih stranaka je da se malo precizira revizija poslovanja političkih stranaka, da se precizira pitanje transakcijskog računa i da se povećava limit sredstava koje fizička ili pravna osoba može tokom jedne godine dodijeliti stranci", kazao je Genjac.