Kako je saopćio predsjedavajući Vijeća ministara BiH Nikola Špirić, prijedloženim dopunama zakona utvrđuje se rok za naknadno podnošenje zahtjeva za verifikaciju u trajanju od dva mjeseca od dana stupanja na snagu ovog zakona, a agencije su dužne okončati postupak po podnesenim zahtjevima u roku od pet mjeseci od stupanja na snagu ovog zakona.
Izuzetno, entiteti i Brčko distrikt BiH mogu, u skladu s dostignutim stepenom verifikacije propisati i nove dodatne rokove za podnošenje zahtjeva za verifikaciju u trajanju od najmanje dva mjeseca godišnje, s tim da se postupak verifikacije mora završiti do 31. decembra 2010. godine.
U roku od dva mjeseca nakon provedenog postupka verifikacije svakom pojedinačnom potražiocu isplatit će se iznos od 1.000 KM ili razlika do 1.000 KM u odnosu na raniju isplatu ili ukupan verificirani iznos potraživanja do 1.000 KM.
Obaveze po osnovu stare devizne štednje koje su naknadno verificirane, a nisu isplaćene u gotovini, izmirit će se putem obveznica pod uvjetima propisanim ovim zakonom, a koje će se emitirati najkasnije do 31. marta naredne godine u odnosu na godinu u kojoj je izvršena verifikacija.
Vijeće ministara BiH donijelo je Odluku o osnivanju Mješovite komisije za provođenje Osnovnog ugovora između BiH i Svete Stolice i Dodatnog protokola na Osnovni ugovor, a koja je sastavljena od po pet predstavnika BiH i Svete Stolice.
U ime BiH u Komisiju su imenovani ministar za ljudska prava i izbjeglice Safet Halilović, ministar vanjskih poslova Sven Alkalaj, ministar pravde Bariša Čolak, ministar civilnih poslova Sredoje Nović i zamjenik ministra finansija i trezora Fuad Kasumović.
Vijeće ministara je na prijedlog Ministarstva sigurnosti donijelo Odluku o osnivanju radne grupe institucija BiH za spriječavanje pranja novca i finansiranja terorističkih aktivnosti, kojom se intenziviraju aktivnosti nadležnih institucija u ovoj oblasti.
Zadatak specijalne radne grupe je povećanje kapaciteta pri razmjeni operativnih informacija, kao i ukupne koordinacije rada među relevantnim institucijama u vezi spriječavanja pranja novca i finansiranja terorističkih aktivnosti, te predlaganje izmjena i dopuna postojećih zakonskih i podzakonskih propisa u ovoj oblasti.
Vijeće ministara BiH, na prijedlog Ministarstva civilnih poslova, donijelo je Odluku o odobravanju po 20.000 KM za Koledž ujedinjenog svijeta u Mostaru i odjeljenja međunarodne mature pri Gimnaziji u Banja Luci i Drugoj gimnaziji u Sarajevu.
Iznos od 60.000 KM izdvojit će se iz budžeta institucija BiH sa pozicije tekući grantovi.
Usvojena je i Informacija Ministarstva sigurnosti o krivičnim djelima protiv života i tijela s naglaskom na nasilje u porodici za period 2006. i 2007. godine, te tendencijama u prva tri mjeseca 2008. godine.
U 2007. godini u BiH su evidentirana 2.634 krivična djela protiv života i tijela, što je manje za 3,91 posto u odnosu na prethodnu godinu. Također, u ovom periodu evidentirana su 66 krivičnih djela ubistva, što je manje za 12,12 posto u odnosu na 2006. godinu.
Pozitivan trend smanjivanja najtežih krivičnih djela nastavljen je i u prva tri mjeseca ove godine, kada je u BiH evidentirano 575 krivičnih djela protiv života i tijela, što je za 6,95 posto manje u odnosu na isti period 2007. godine.
Istovremeno, broj počinjenih krivičnih djela nasilja u obitelji u 2007. godini od 1.257 evidentiranih krivičnih djela govori o porastu za 2,94 posto u odnosu na 2006. godinu.
Kako se radi o specifičnom vidu kriminala i uočenim nedostacima u krivičnoj politici, u ovoj informaciji se ukazuje na neophodnost uvođenja strožijih zakonskih kazni za počinitelje nasilja, u okviru zakonskih mogućnosti. U tom pravcu nadležni sud bi trebao imati mogućnost da počinitelja nasilja u porodici izmjesti iz zajedničkog stana, te da se žrtvi osigura siguran smještaj.
Ocjena je da je potrebno ažurirati i sudski postupak, kako bi trajao kraće. Predlaže se i odgovarajuća izmjena zakona u ovoj oblasti, obzirom da su u praksi osim fizičkog i drugi vidovi nasilja.
Neophodna je bliža saradnja između organizacija i institucija BiH (policija, sudovi, centri za socijalni rad), ali i nevladinog sektora, uz sagledavanje potrebe donošenja strategije za borbu protiv nasilja u porodici, baziranu na postulatima UN Konvencije o pravima djeteta i Povelje UN-a o otklanjanju nasilja nad ženama.