BiH
29

Predstavljen izgled budućeg Pješačkog mosta u centru Tuzle

Klix.ba
Na danas održanoj 34. sjednici Kolegija gradonačelnika Tuzle zbog velikog interesovanja javnosti upriličena je prezentacija projekta Pješački most preko Sjeverne gradske saobraćajnice, između centralnog Gradskog parka i Panonskih jezera.

Projekat se realizuje sa ciljem povećanja nivoa bezbjednosti učesnika u saobraćaju i vezivanja rekreativnog i kulturno-historijskog prostora Slane Banje sa pješačkom zonom historijske jezgre Tuzle, čime će se postići i veća posjećenost turista pješačkoj zoni kao i ugostiteljsko-trgovinskim objektima u centru. Ugovorena vrijednost radova iznosi 278.175,05 KM.

Pored toga, gradonačelnik Tuzle Jasmin Imamović je upoznao prisutne da će uskoro započeti izgradnja pješačkog mosta preko južne saobraćajnice, koji će povezivati naselja Stupine i Zlokovac. Ovaj projekat se realizuje u saradnji sa Američkom agencijom za međunarodni razvoj (USAID).

Izgradnja i uređenje atraktivnih lokacija u užem gradskom centru Tuzle, uključujući kompleks Panonskih jezera, je uticalo na značajno povećanje frekvencije odvijanja kolskog saobraćaja na sjevernoj gradskoj saobraćajnici, kao i obim kretanja pješaka na dionici centar grada-kompleks Panonskih jezera. Ukrštanje ova dva vida saobraćaja u jednom nivou umanjuje nivo bezbjednosti, naročito na lokaciji raskrsnice kod Pravoslavne crkve, gdje je najveći intenzitet prelazaka pješaka preko sjeverne saobraćajnice.

S tim u vezi nametnula se potreba za gradnjom objekta kojim bi bilo riješeno ukrštanje ova dva vida saobraćaja u različitim nivoima, sa ciljem povećanja nivoa bezbjednosti. Pješački most položajno je usklađen sa već ustaljenim pješačkim koridorom, koji iz pravca centra grada prolazi pored Pravoslavne crkve i zgrade Vladikinog dvora i vodi preko sjeverne saobraćajnice prema postojećim i budućim kapijama u kompleksu Panonskih jezera. Obezbijeđena je i kvalitetna pješačka veza Centralnog gradskog parka sa kompleksom Panonskih jezera i autobuskim stajalištem uz sjevernu ivicu sjeverne saobraćajnice. U konačnici, ova pasarela je spona dvije najveće pješačke zone u centru – kompleksa Slana banja i historijske gradske jezgre.

Iz centralnog gradskog parka na most vode dva kraka, jedan stepenišni na koji se dolazi iz pravca parkinga u neposrednoj blizini Pravoslavne crkve, a drugi u vidu rampe na koji se dolazi sa parkovske staze.

Glavni raspon mosta, preko Sjeverne saobraćajnice je 24+12 m, raspon kraka prema parku je 20,5 m. Most je uglavnom ravan, sa nagibom od 3,49% na glavnom dijelu, iznad Sjeverne saobraćajnice.

Minimalna svijetla visina između donjeg ruba pješačkog mosta i nivelete sjeverne saobraćajnice iznosi na najnižem dijelu 4,70 m, čime je omogućen nesmetan prolazak visokogabaritnih vozila. Korisna širina mosta je 3 metra.

Konstrukcija mosta je riješena kao sistem prostih greda sačinjenih od rešetkastih nosača koji se oslanjaju na AB oslonce (stubove i zidove) i dalje na AB temeljne stope. Osnovna nosiva konstrukcija mosta je projektovana kao metalna od čelika S235JRG2. Oslonci mosta (stubovi i zidovi) su projektovani u monolitnoj AB izvedbi. Temelji mosta su armirano betonski. Podna i zidna obloga mosta je WPC (wood polimer composite) – 70% drvenih vlakana i 30% polimeri. Rukohvati mosta su od inox cijevi, saopćila je Služba za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica.