Predsjedničkim helikopterom OSBiH nije prevezen niko već četiri godine
![Helikopter Mi-8T (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_170409054.jpg?v=1)
Elman Ćosić, glasnogovornik Brigade zračnih snaga i protivzračne odbrane OSBiH, pokazao nam je unutrašnjost helikoptera. S kožnim sjedištima bež boje i drvenim stolovima, kabina ruskog Mi-8T izgleda baš kao predsjednička. Međutim, sve je zaštićeno prekrivačima i čini se, prema riječima vojnika, da će se ovaj helikopter načekati novih gostiju i posade.
![Unutrašnjost helikoptera Mi-8T (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/170409054.3_xl.jpg?v=1)
"Prvobitna namjena helikoptera Mi-8T bila je da prevozi poznate i značajne zvaničnike iz naše države, kao i strane goste. Međutim, helikopter je poslije prebačen za obuku i rješavanje ostalih zadataka u našoj brigadi", kazao nam je Ćosić.
Generalpukovnik Anto Jeleč, načelnik Zajedničkog štaba OSBiH, pojasnio nam je da proteklih godina nisu imali ni potrebe ni zahtjeva za korištenje VIP helikoptera.
![Elman Ćosić (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/170409054.5_xl.jpg?v=1)
"On ima možda još sat vremena resursa i nadam se da ćemo ih moći obnoviti kada nestanu. Pored toga, moramo štedjeti. Gorivo koje dobijemo moramo čuvati za vanredne misije gašenja požara i transporta, kao i za jačanje kapaciteta i sposobnosti pilota. Imamo mi zahtjeva za određene letove koji ne spadaju u VIP. Problem nije nerješiv, ali u ovom trenutku nije baš jednostavno da prevozimo zvaničnike ili predsjednike. Nije jeftino voziti se helikopterom", kaže Jeleč.
![Anto Jeleč (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/170409054.8_xl.jpg?v=1)
On dalje ističe kako se resursi helikoptera moraju obnavljati, a OSBiH, kako kaže, već duže imaju problem s tim.
"Pored devet helikoptera koji su operativni, sada smo u fazi raspisivanja tendera za održavanje i remont još nekoliko helikoptera. Uglavnom su to helikopteri za potrebe civilnog stanovništva kao što su gašenje požara ili transport", rekao nam je Jeleč.
![Kokpit helikoptera Mi-8T (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/170409054.6_xl.jpg?v=1)
Mi-8T je transportni dvomotorni helikopter s osovinskom turbinom koji je proizvođen u bivšem Sovjetskom savezu, a danas ga proizvode u Rusiji. Prvi prototip ovog helikoptera s jednim motorom uzletio je 9. juna 1961. godine, a godinu dana kasnije je uzletio i drugi primjerak sa dva motora. Mi-8T danas se koristi u pedesetak država kao vojno i civilno sredstvo transporta.