BiH
230

Predrag Kojović: Građani su taoci bezobraznog pristupa GRAS-a

Klix.ba
Zastupnik u Skupštini Kantona Sarajevo Predrag Kojović (Naša stranka) danas je uputio zastupničko pitanje kojim traži odgovor na probleme javnog prevoza u padinskim dijelovima grada.

Nakon inicijative vijećnika Naše stranke u Starom Gradu, pokrenute su inicijative za uspostavu novih i osiguranje redovnosti postojećih minibuskih linija, a na osnovu zahtjeva stanovnika Mahmutovca, Barica, Komatina, Hladivoda, Brusulja, Vratnika i drugih starogradskih mahala i naselja, međutim, odgovora Ministarstva saobraćaja KS još nema.

"U julu mjesecu 2015. smo se obratili Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove Kantona Sarajevo, da izvrši uvid u sve minibuske linije koje su registrovane na području Starog Grada. Treba istaći da je inspekcija vrlo brzo, poštujući sve rokove, dostavila inspekcijski nalaz za tražene linije. Ispostavilo se, da se 90 posto linija na području općine Stari Grad ili ne održava nikako ili su neredovne, u odnosu na redove vožnje koje je GRAS prijavio u Ministarstvu saobraćaja. Inspekcija uredno izdaje prekršajne naloge, a GRAS dostavlja dnevne izvještaje, što znači da je Ministarstvo itekako upućeno u problem“, kazao je Kojović.

Ističe da GRAS ne samo da navedene linije ne održava nikako ili ih održava neredovno, nego upućivanjem žalbi na rješenja inspekcije i pokretanjem upravnih postupaka, proces razvlači unedogled, a jedini taoci takvog bezobraznog pristupa su građani i građanke.

"Napominjemo da član 33. Zakona o cestovnom prijevozu FBiH nedvosmisleno kaže da se redovi vožnje brišu iz Registra vožnje ukoliko ih prijevoznik ne održava nikako ili ih održava neredovno. Stanje javnog minibuskog prevoza u općini Stari Grad je katastrofalno i ovakvom obliku neodrživo. Veliki broj padinskih područja ostaje skoro pa potpuno odsječen od ostatka grada, a građani i građanke tih područja svakodnevno idu na posao, u školu i obavljaju ostale svakodnevne životne potrebe. Da napomenemo, 40 je registrovanih minibuskih linija na području Kantona Sarajevo, a svega 24 su ispravna minibuska vozila na raspolaganju. Skoro pola registrovanih minibuskih vožnji prema zvaničnim podacima GRAS-a je propušteno. Potpuno je jasno da GRAS nije u stanju da odgovori svakodnevnim potrebama građana i građanki. Na to su upozoravali naši vijećnici Handžić i Grebo u Starom Gradu, a ovo je problem i drugim dijelovima Kantona Sarajevo“, dodao je Kojović.

Zatražio je da se Ministarstvo saobraćaja KS konačno očituje po ovom pitanju te odgovori koji su koraci koje namjerava poduzeti u narednom periodu, kako bi se konačno odgovorilo na zahtjeve građana i već pokrenute inicijative koje dolaze od jedinica lokalne samouprave.