Priča o nužnosti uštede
143

Posljedica inflacije: Mostarci umjesto automobila sve više koriste gradski prijevoz

G. Š.
(Foto: G. Š./Klix.ba)
Zbog visokih cijena goriva i naplate parkirališnih mjesta građani Mostara sve manje koriste vlastita vozila i putuju autobusima, kako na duže relacije tako i za lokalne vožnje, da bi uštedjeli na putnim troškovima.

Ivana iz mostarskog naselja Ortiješ koja radi u centru grada kaže kako je od početka naplate parkirališta u Mostaru prestala na posao dolaziti svojim automobilom, jer joj je mnogo isplativije putovati autobusom.

"Kupim mjesečnu kartu za 75 KM i znam da sam riješila putne troškove za mjesec dana. To mi za dolazak automobilom ne bi bilo dovoljno ni za sedmicu dana, ako bi računala gorivo i plaćanje parkinga, onda je zaista taj trošak nepodnošljivo veći", kazala je ona.

Iz istog razloga na posao autobusom ide Amel iz mostarskog naselja Vrapčići.

"Ja sam tek nedavno, počeo da koristim autobus za vožnju do posla i nazad. Moram reći da mi je to zaista velika ušteda u odnosu na putovanje automobilom", kaže on.

Autobus je postao prijevozno sredstvo do posla i za Maja s Avenije koja radi u drugom dijelu grada, što je po njezinim riječima metoda prijevoza koju koristi mnoge njezine kolege.

"Ne samo do posla, vjerujte kako sad ima dosta autobusnih linija koje su česte, počela sam čak i do tržnih centara na Bišće polje ići autobusom", kaže ona.

Dodaje kako ozbiljno razmišlja o prodaji automobila, jer joj je veliki financijski izdatak, kojeg se želi osloboditi.

A sedamdesetogodišnja Iva kaže da je njoj uvođenje novih gradskih linija spas, jer često mora ići do bolnice na Bijelom Brijegu, što joj je daleko pješke pa mora koristi usluge Taxi službe koja je za njena primanja veliko financijsko opterećenje.

"Kupila sam penzionersku mjesečnu kartu za 17 marka i sad mogu gdje god treba po gradu da se vozim bez obzira na stanje u novčaniku", zaključila je penzionerka iz Mostara koja nam je pojasnila da je u prednosti nad mnogima jer je jedno od autobusnih stajališta pred zgradom u kojoj stanuje.

Podsjetimo da je Gradska uprava Mostara odlučna da osnaži javni prijevoz, kako bi građani što manje koristili vlastiti vozila u saradnji s Gradom Splitom, prije nešto više od četiri mjeseca obogatila vozni park JP Mostar bus s 20 polovnih autobusa i četiri mini busa.