Na graničnom prijelazu
77

Ponovo otvoren brčanski most koji povezuje BiH i Hrvatsku, radovi koštali više od 200 hiljada KM

Piše: A. K.
Prvi automobili već su prošli granični prijelaz (Foto: A. K./Klix.ba)
Prvi automobili već su prošli granični prijelaz (Foto: A. K./Klix.ba)
Most između Brčkog i Gunje u Hrvatskoj danas je otvoren za saobraćaj automobila težine do tri i po tone. Rezultat je ovo prve faze rekonstrukcije, nastavak projekta koji je dogovoren s Hrvatskom omogućit će veću nosivost, ali je najbolje rješenje ipak izgradnja novog mosta.

Most koji povezuje Bosnu i Hercegovinu i Hrvatsku je zatvoren nakon rutinskog pregleda, kojim su uočena oštećenja na nosivim stubovima. Nakon toga se pristupilo hitnoj sanaciji, a u okviru prve faze rekonstrukcije stvoreni su uslovi za promet putničkih motornih vozila težine do tri i po tone.

"Ovo je veoma važno za građane koji koriste svakodnevno ovaj granični prijelaz zbog obavljanja poslova u Brčkom, Gunji i drugim pograničnim mjestima u Republici Hrvatskoj. Ovo je veoma važno i zbog privrede jer određene statistike pokazuju da je zbog zatvaranja mosta promet u uslužnim djelatnostima u Brčkom opao za okvirno 30 posto", kazao je gradonačelnik Brčkog Siniša Milić.

Foto: A. K./Klix.ba
Foto: A. K./Klix.ba

Tokom minule sanacije, izvešena je rekonstrukcija dva stuba na mostu te ograde i rasvjete. Vrijednost sanacije stubova je koštala okvirno 99 hiljada eura, dok je obnova ograde i rasvjete iznosila blizu sedam hiljada konvertibilnih maraka.

"Dok ne dođe do potpune rekonstrukcije mosta, Javno preduzeće Putevi Brčko i Ceste Republike Hrvatske će imati obavezu da svako sa svoje strane nadgleda stanje stubova te jednom mjesečno izvještava instutucije koje su zadužene za prijem podataka. Shodno tome, u narednom periodu ćemo redovno kontrolisati stanje mosta", rekao je Vlado Jevtić, direktor JP Putevi Brčko.

Foto: A. K./Klix.ba
Foto: A. K./Klix.ba

Na osnovu sporazuma iz 2023. godine, koji su potpisale Hrvatska i BiH, trebala bi uslijediti dalja sanacija mosta u vrijednosti od pet miliona KM, a troškovi bi trebali biti podijeljeni između naše i susjedne države. Time će se omogućiti povećanje nosivosti na sedam i po tona, a Milić navodi da to u konačnici nije trajno rješenje.

"Jedino rješenje je na izgradnji novog mosta, a kod pripremih aktivnosti imamo problem zbog prostornog plana Brčko distrikta te se nadam da ćemo uskoro krenuti u njegovu izmjenu. Tu je potrebna i podrška privrede koja mora biti racionalna", naglasio je Milić.

Novi prostorni plan Brčko distrikta, kako je rečeno danas, neće značiti samo pretpostavku za gradnju novog mosta, već i trase novih autoputeva te gasovoda.