ACIPS
0

Političari pričaju stvari koje nemaju veze s potrebama lokalne zajednice

FENA
Najveći dio izjava koje su dali bh. političari od početka predizborne kampanje za lokalne izbore 5. oktobra je priča koja nema veze sa stvarima suštinskim za lokalne zajednice, pokazuju rezultati istraživanja koje je proveo Alumni centar za interdisciplinarne postdiplomske studije (ACIPS).

Predsjednik ACIPS-a Sanel Huskić izjavio je na konferenciji za novinare u Sarajevu da je ova organizacija provela istraživanje od službenog početka kampanje do 12. septembra na osnovu izvještavanja TV stanica, dnevnih novina, plaćenog oglašavanja, tri internet novinska portala i internet stranica političkih stranaka. Praćeni su i stranački skupovi u Sarajevu.

Istraživanje se odnosilo na to koliko i kako stranke u predizbornoj kampanji govore o 10 tema koje su sami građani izabrali kao najvažnije na lokalnom nivou (radna mjesta, mladi, obrazovanje, zaštita okolišta, ekonomija, lokalna insfrastruktura, selo i ruralni razvoj, lokalna samouprava, socijalna politika i jedan broj pitanja kao "ostalo").

Huskić je naveo da od 2.194 pregledane izjave, u 72 posto slučajeva to nije priča o stvarima koja je suštinska za lokalnu zajednicu, već teme kao što su Ustav, policija, entiteti, popis stanovništva ili međusobne optužbe.

Jedna od deset tema važnih za lokalne zajednice spominje se u 26 posto slučajeva, ali se spominju samo retorički, jer su tek u dva posto slučajeva političari rekli kako će konkretno riješiti neko pitanje.

Od 12 stranaka čije su izjave praćene, najviše su o pitanjima važnim za lokalnu zajednicu govorili Stranka za BiH i SDPBiH, ali uglavnom na retorički način. Od njih je konkretniji bio SNSD, čiji su političari u 3,9 posto slučajeva govorili kako će riješiti stvari koje more ljude.

Iako je rezultat SNSD-a najbolji, i on je poražavajuće nizak, ocijenio je Huskić, dodajući kako se u slučaju ove stranke može vidjeti da ona vodi udvojenu kampanju. Naime, SNSD s jedne strane komunicira sa svim građanima, a s druge na lokalnim nivou nešto više pažnje posvećuju poboljšanju stanja u lokalnim zajednicama.

Kada su u pitanju pojedini mediji, na BHT-u su najzastupljeniji SNSD i SDA, na TV KISS-u HDZ1990, na FTV-u SDA, na RTRS-u SNSD, na BN televiziji SNSD i SDS, u Dnevnom avazu SDA, u Oslobođenju SDP, u Večernjem listi HDZ1990 i HDZBiH, a u Nezavisnim novinama i Glasu Srpske SNSD.

Od internet stranica koje imaju političke stranke, u predizbornoj kampanji su najaktivnije stranice SDP-a i HDZBiH.

Huskić je zaključio da su rezultati istraživanja isti kao i na prethodnim izborima, a kako kampanja bude odmicala, što je i globalni trend, kandidati će sve manje govoriti o konkretnim problemima.

Šef Istraživačkog odjela ACIPS-a Dejan Vanjek je kazao da kada su u pitanju plaćeni oglasi i novinama, stvari tek trebaju da se pokrenu. Do sada je analizirano 16 plaćenih oglasa u novinama koje su dale tri stranke i već je uočen trend da stranke koriste "matična entitetska glasila", a u oglasima nema raznovrsnosti i kreativnosti.

U oglasima dominiraju parole i ima malo poruka, što je neobično jer su u pitanju lokalni izbori, rekao je Vanjek.

Predsjednik Centra za promociju civilnog društva Šefko Bajrić je kazao da građani malo očekuju od izbora, umjesto da od stranaka i kandidata traže odgovore šta će konkretno učiniti.

Budući da građani malo očekuju od izbora, zato su i izjave takve kakve jesu, a pojedini kandidati uopće ne znaju kakve će ingerencije imati na funkcijama za koje su se kandidirali, ocijenio je Bajrić.

Zato će Centar za promociju civilnog društva nastojati da informativnim kampanjama potakne građane da učine svoje zahtjeve značajnijim nego što jesu.