Prvi Turborotor u BiH
301

Pogledajte kako će izgledati savremena raskrsnica na Španskom trgu u Mostaru

G. Š.
Raskopanu mostarsku ulicu od hotela Ero do Španskog trga te improvizirani kružni tok uskoro će zamijeniti moderna saobraćajna infrastruktura u skladu sa evropskim standardima.

Kod Španskog trga u Mostaru projektirano je raskršće tip Turborotor, koji je prvi ovakav tip raskršća u Bosni i Hercegovini , a nastao je u sklopu rješavanja moderne saobraćajnice u centru grada na Neretvi.

Kako će izgledati Turborotor koji je u projektu rješavanja raskršća u Mostaru napravila tvrtka Integra možete vidjeti u video animaciji koja realno pokazuje kako će se promet odvijati na ovoj važnoj tački.

Tvrtka Integra izradila je varijantna idejna rješenja, prometnu analizu i glavni projekt za odabrane optimalne varijante za rekonstrukciju raskrižja na magistralnoj cesti M6.1 na lokacijama Španski trg i spoj sa Ulicom Kardinala Stepinca (kod Hotela Ero) u Mostaru.

Pored Turborotora kod Španskog trga koji je ove vrsti prvi u našoj zemlji, na lokaciji spoja ceste M6.1sa Ulicom Kardinala Stepinca koja vodi od hotela Ero prema TC Mepas Mall projektirano je klasično četverokrako semaforizirano raskrižje.

Cilj projekta je poboljšanje prometne sigurnosti i propusne moći kroz primjenu adekvatnih prometnih rješenja za navedena raskrižja, s obzirom na to da se nalaze na glavnoj gradskoj prometnoj arteriji u smjeru sjever-jug.

Radovi se izvode na temelju Sporazuma o implementaciji projekata rekonstrukcije magistralnih cesta koje prolaze kroz Grad Mostar, zaključenog između Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, JP Cesta FBiH d.o.o. Sarajevo i Grada Mostara.

Radove na ovoj dionici u sklopu tri projekta rekonstrukcije saobraćajne infrastrukture u Mostaru izvodi HP Investing d.o.o. Mostar, a ugovorena vrijednost radova je 4.461.248,73 KM (bez PDV-a). Nadzor nad radovima provodi CADORO-ING d.o.o. Mostar sa ugovorenom vrijednosti usluge 43.750,00 KM (bez PDV-a). Radovi na rekonstrukciji saobraćajnice od hotela Ero do Španskog trga su u toku i ne dolazi do obustave prometa, osim kratkotrajnih zastoja u pojedinim fazama gradnje ali bez većeg utjecaja na promet.

Projektom je predviđena izgradnja četvero-tračne prometnice sa razdjelnim "zelenim" otokom u kojem je i nova javna rasvjeta, izgradnja pješačkih staza te sadnja novih stabala s obzirom na to da su se postojeća morala posjeći.

Iako je projektom predviđeno uklanjanje devastiranog objekta stare željezničke stanice u ovoj fazi radova do istoga neće doći jer nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi na istom. Na dijelu trase uz ovaj objekt, neće biti izgrađena krajnja zapadna kolnička traka dok se ne stvore zakonske pretpostavke za uklanjanje objekta. Federalno ministarstvo prometa i komunikacija u Budžetu za 2020.godinu osiguralo je navedena sredstva za Grad Mostar.