BiH
0

Peters: Nema ništa loše u tome što društvene mreže postaju izvor informacija

FENA
Jan-Eric Peters (Foto: FENA)
Jan-Eric Peters (Foto: FENA)
Najvažnije je da ljudi imaju pristup vijestima i u principu nema ništa loše u tome što društvene mreže ljudima postaju najvažniji izvor informacija, ocijenio je u razgovoru za Fenu u Beču jedan od najpoznatijih njemačkih novinara Jan-Eric Peters.

Peters je bio jedan od panelista na samitu Globalne mreže urednika koja se održava u austrijskoj prijestolnici. On je trenutno zamjenik direktora i glavni urednik u kompaniji Upday koja distribura vijesti isključivo putem mobilnih telefona.

Upday djeluje u Njemačkoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji i Poljskoj i u svakoj od ovih zemalja ima šest-sedam novinara. Očekuju da će do kraja godine imati 10 miliona korisnika.

Peters smatra da samo po sebi nije loša vijest da veliki broj ljudi koristi društvene mreže kao primarni izvor informiranja, naprimjer u Sjedinjenim Državama oko 50 posto ljudi koristi Facebook kao glavni izvor vijesti.

"Najvažnije je da ljudi u demokratijama imaju pristup vijestima. Posebno mladi ljudi koriste ove društvene platforme i u tome nema ništa loše. Jedina loša stvar za tradicionalne izdavače jeste kako ostvariti zaradu. To je teško pitanje. Mislim da svi znamo za rizike koje izdavači imaju na platformama - gube direktnu vezu sa čitaocima i oglašivačima. Ali, s druge strane dobivate šansu da dođete do miliona drugih potencijalnih korisnika koje možete pokušati pretvoriti u lojalne korisnike vašeg brenda", rekao je on.

Interesantan je podatak da sve više ljudi koristi pametne telefone kao glavno sredstvo putem kojih dobijaju vijesti. Za te telefone daju velike iznose novca, ali s druge strane nisu spremni plaćati pretplatu za vijesti.

Peters smatra da većina korisnika pametnih telefona, posebno mladih, smatra da kada skupo plate pametni telefon da je sve što je na takvom telefonu besplatno.

"Zato mislim da je najbolji način ostvarenja zarade reklamiranje. Možda se za ekskluzivni sadržaj može tražiti neka vrsta pretplate, ali glavni prihod mora biti putem reklamiranja", zaključio je Peters.