Otvoreni dijalog u Tuzli
0

Oružje u svakom četvrtom domu - "Ko je sljedeća žrtva"

FENA
Tuzla
Tuzla
U sklopu kampanje "Vatreno oružje: Ko je sljedeća žrtva?", koju provodi UNICEF i UNDP, uz podršku Evropske unije i Švedske agencije za međunarodni razvoj, u Tuzli je danas održana radionica – Otvoreni dijalog za medije: "Ko je sljedeća žrtva?".

U raspravi, u kojoj su sudjelovali predstavnici tuzlanskih medija, te predstavnici institucija, udruženja i nevladinih organizacija iz Tuzlanskog kantona, izneseni su konkretni prijedlozi kako bi se skrenula pažnja javnosti na rizike povezane s vatrenim oružjem.

Kao bitni faktori u educiranju i opasnostima držanja i korištenja vatrenog oružja naznačeni su mediji i edukativne ustanove, a kao osnovni problem u neučinkovitoj borbi društva sa problemom posjedovanja vatrenog oružja u domaćinstvima apostrofirana je manjkavost postojećih zakona koji reguliraju ovu oblast.

Anketa UNDP-a o vatrenom oružju iz 2004.godine rezultirala je procjenom da je oružje prisutno u svakom četvrtom domu u BiH. Komparativnom analizom podataka u istom istraživanju iz 2009. i 2010. godine došlo se do zaključka kako je riječ o rastućem trendu, naročito u slučajevima ubistava (rast od 46,6 posto u odnosu na 2009. godinu), samoubistava (rast 32,3 posto u odnosu na 2009.godinu) te oružanih pljački (rast 28 posto u odnosu na 2009. godinu), dok je intenzitet zapljene vatrenog oružja pao za 26,8 posto u odnosu na 2009. godinu.

Najnovije istraživanje UNICEF-a potvrdilo je nedovoljno poznavanje opasnosti i posljedica posjedovanja vatrenog oružja u domaćinstvima. Spomenuta kampanja ima za cilj skrenuti pažnju na problem posjedovanja i korištenja vatrenog oružja, kroz edukaciju građana, polazeći od psihologa, nevladinog sektora koji radi sa svim uzrastima, pa sve do obrazovnih institucija i medija.

Prije Tuzle, organizatori su održali radionicu sa istom tematikom u Sarajevu, a naredna je u petak u Banjoj Luci.

Od augusta su širom BiH postavljeni bilbordi i posteri sa porukama namijenjenim skretanju pažnje javnosti na problem vatrenog oružja, a kampanju prati promotivni film i spotovi u kojima javne osobe upozoravaju na problem vatrenog oružja.