BiH
8

Objavljujemo listu dužnika: Neplatiše tuzlanskom Centralnom grijanju duguju više od 3,5 miliona KM

Piše: A. K.
Foto: Darko Zabuš/Klix.ba
Foto: Darko Zabuš/Klix.ba
Jedan od gorućih problema sa kojima se susreće Centralno grijanje Tuzla je naplata usluge grijanja, kako od privrednih subjekata, tako i od građana. Shodno pomenutom, najveći dužnici su Vlada Tuzlanskog kantona sa oko milion KM, zatim Hotel Tuzla sa 800.000 KM, Univerzitetsko-klinički centar Tuzla sa blizu 400.000 KM, kao i direkcija Rudnika Kreka koja za usluge isporuke toplotne energije do danas nije uplatila 60.000 KM.

"Taj dug se manifestuje neredovnim izmirivanjima obaveza. Problem je u tome što mi obaveze prema Termoelektrani (TE) Tuzla moramo izmiriti, a u ljetnom periodu nismo sigurni da li ćemo uspjeti naplatiti dugovanja koja imamo. Ako to ne naplatimo pod upitnikom ostaje da li ćemo obezbjediti i remont postrojenja te ispoštovati sve obaveze koje nosi kolektivni ugovor", kaže za Klix.ba direktor tuzlanskog Centralnog grijanja Nevres Arnautović.

Ističe i da je zbog neredovnih uplata prije mjesec dana Hotelu Tuzla ukinuta isporuka toplotne energije.

"Sa Hotelom Tuzla pred nadležnim sudom vodimo višegodišnji spor i nadamo se da će on uskoro biti i okončan. Naime, mi smo njima pružili priliku da koriste našu uslugu te nam za aktuelnu potrošnju plaćaju račune, međutim oni se nisu pridržavali dogovora te smo bili prisiljeni da im ukinemo isporuku toplotne energije", pojašnjava Arnautović.

Kada je u pitanju Vlada TK koja isporuku toplotne energije plaća za osnovne i srednje škole te fakultete, Arnautović kaže da je postignut dogovor oko dinamike plaćanja dugovanja.

Foto: Darko Zabuš/Klix.ba
Foto: Darko Zabuš/Klix.ba

"Iskreno se nadamo da će nam do kraja ljeta biti izmirena dugovanja od Vlade TK, što je i obećano, a kako bi mogli nastaviti realizaciju naših planova", kaže Arnautović.

S druge strane, Centralno grijanje pokrenulo je 3.600 naplata potraživanja od građana putem Općinskog suda Tuzla, ukupne vrijednosti 1.600.000 KM.

"Građani koji ne žele platiti usluge grijanja, odnosno isporuke toplotne energije, polaze od činjenice da im se ova isporuka ne može ukinuti. Naime, mi nemamo mogućnost pojedinačnog isključivanja domaćinstava u zgradama što nam predstavlja problem", pojašnjava Arnautović.

Ističe i da Centralno grijanje u većini slučajeva nema prevelike koristi nakon što nadležni sud presudi u njihovu korist. To se uglavnom, ističe naš sagovornik, odnosi na zaplijene pokretne imovine.

"Kada dođe do izvršenja zaplijene pokretne imovine, uglavnom naiđemo na bezvrijedne stvari u stanovima, tako da na kraju i ne dobijemo ništa sa tim. Do sada smo nastojali napraviti vansudske nagodbe sa građanima na način da im dajemo da dug otplaćuju u rate i bez kamata što je donekle i pilo vode. Sada se samo nadam da će se ovakav trend izmirivanja obaveza i nastaviti", dodaje Arnautović.

Inače, grijna sezona na području Tuzle u narednih nekoliko dana zvanično će biti završena, a Centralno grijanje je u proteklih šest mjeseci u potpunosti ispunilo svoju funkciju, odnosno zagrijavanje stambenih i poslovnih prostora bez prekida u isporuci toplotne energije.

Foto: Darko Zabuš/Klix.ba
Foto: Darko Zabuš/Klix.ba

"Pored remonta postrojenja koji svake godine vršimo, u ispunjenju naše funkcije umnogome je pomoglo i potpisivanje sporazuma sa Elektoprivredom BiH, odnosno TE Tuzla vezano za dugoručnu isporuku toplotne energije za period od 2015. od 2030. godine", naglašava Arnautović dodavši da je Centralno grijanje krenulo u smjeru evropske energetske politike.

To se odnosi na sistem daljinskog nadzora upravljanja, gdje se nastoji sa praćenjem rada toplinskih podstanica i isporukom jedne količine toplinske energije grijati što veći broj poslovnih i stambenih objekata.

"Sve ovo traži određene investicije i mi ćemo nastojati da to i ispunimo", nastavlja Arnautović.

Trenutno je na sistemu daljinskog grijanja u Tuzli priključeno 22.800 korisnika, od čega je 20.500 domaćinstava, a 2.300 poslovnih subjekata. Ukupna grijna površina iznosi 1.680.000 metara kvadratnih.

Direktor Centralnog grijanja Tuzla na kraju našeg razgovora još jednom je korisnicima usluga uputio apel za izmirenje obaveze, a kako bi se obezbjedila sredstva za planirani remont postrojenja, što bi u konačnici rezultiralo toplim domovima i poslovnim prostorima tokom cijele iduće sezone grijanja.