Protiv principa predloženog zakona bili su članovi komisije iz Republike Srpske. Predsjedavajuća komisije Aleksandra Pandurević (SDS) je nakon sjednice kazala novinarima da je ovaj zakon nemoguće usvojiti bez izmjena i dopuna Zakona o prebivalištu i boravištu koji je "oboren", a "oborile" su ga stranke iz Federacije.
Također, dodala je, neprincipijelo bi bilo ovaj zakon mijenjati i implementirati jednu presudu Ustavnog suda BiH, a odbijati implementirati drugu. "Smatramo da je ovaj zakon moguće usvojiti, i nismo protiv rješenja u njemu, samo u paketu sa zakonom o jedinstvenom matičnom broju i sa zakonom o prebivalištu i boravištu“, kazala je Pandurević.
Spremni smo, dodala je, usvojiti ovaj zakon, ali u paketu s preostala dva "jer oni čine cjelovito rješenje“. Član Zajedničke komisije Senad Šepić (SDA) je na sjednici iznio određene primjedbe na predloženi zakon. On je nakon sjednice kazao novinarima da je implementacija presude Ustavnog suda izvršena, i to je u redu.
"Ono što je za nas problematično, postavlja se pitanje zašto se najvećim dijelom ove izmjene i dopune Zakona o državljanstvu BiH, zašto one najvećim dijelom tretiraju član 38. čija važnost je faktički prestala 2001. odnosno 2002. godine, a ustvari taj član tretira državljane bivše SFRJ“, kazao je Šepić.
Dakle, dodao je, ovaj član zakona je svoj kapacitet iscrpio davno.
"Razlozi zbog kojih je on postojao prošli su također davno i ne treba biti predmet rasprave ovoga zakona, posebno imajući na umu prigovore, pa i najnovije iz Srebrenice, na biračke spiskove u kojima se omogućava da glasaju ljudi koji žive i borave u susjednim zemljama“, kazao je Šepić.
Prema njegovim riječima, ovakvih je prigovora bilo i na prošlim izborima u drugim mjestima i „zato nećemo prihvatiti izmjene koje će generirati ovakve probleme i koje mogu uticati na legitimitet izbora“.
"Vjerujem da će to ljudi u Ministarstvu civilnih poslova razumjeti. Jutros sam razgovarao s njima, prezentirao im ovakvo obrazloženje i vjerujem da će oni uvažiti ovakve opravdane primjedbe te da će predložiti tekst zakona koji u osnovi sadržava samo one odredbe koje se tiču implementacije presude Ustavnog suda“, kazao je Šepić.
Pojasnio je da član 38. definira prijem u državljanstvo BiH osoba koje su u periodu '92. godine imali državljanstvo bivše SFRJ.
"Član 38. ukoliko ga detaljno proanalizirate, vidjet ćete da on ima svoju primjenu, ima svoj smisao do 2001. kada prestaju u potpunosti razlozi za implementaciju toga člana.
Zato je za nas u potpunosti neprihvatljivo da sad, 2012. godine, implementirajući presudu Ustavnog suda BiH, otvaramo jedno tako krupno političko pitanje koje se odnosi na neke aktivnosti, neke razloge koji su imali svoj smisao do 2001. odnosno 2002. godine“, kazao je Šepić.
Vijeće ministara BiH utvrdilo je i uputilo u parlamentarnu proceduru Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državljanstvu BiH kojim se implementira odluka Ustavnog suda BiH, produljuje rok za postupak revizije naturaliziranih državljana te u određenim slučajevima olakšavaju uvjeti za stjecanje bh. državljanstva u skladu s međunarodnim konvencijama.
Izmjenama Zakona, između ostalog, bh. državljanima se omogućuje da zadrže državljanstvo BiH u slučajevima stjecanja državljanstva druge države jer se brišu zakonske odredbe u vezi s prestankom državljanstva BiH po sili zakona, čime se vrši usklađivanje Zakona s odlukom Ustavnog suda BiH.