BiH
148

(Ne)oprez i (ne)kultura: Biciklističke staze bez edukacije nemaju nikakvog smisla

Piše: I. P.
U jeku konstrukcije prvih modernih biciklističkih staza u glavnom gradu BiH postavlja se pitanje o saobraćajnoj svijesti i edukaciji građana.
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

Da li su građani - pješaci, biciklisti i vozači automobila – dovoljno edukovani o tome kako koristiti, odnosno ne koristiti nove, crvenom bojom označene staze?

Kako je za Klix.ba rekao Nisad Selimović, predsjednik Udruženja građana Giro di Sarajevo, bez edukacije biciklističke staze u kontekstu saobraćajne svijesti građana nemaju nikakvog smisla.

"Svjedoci smo da su napravljeni ogromni pomaci u pogledu infrastrukture, ali ona nije ispraćena na pravi način u pogledu educiranja stanovništva vezano za nju. Giro di Sarajevo je u proteklom periodu u nekoliko navrata vršio edukativne kampanje, u saradnji sa MUP-om KS i udruženjem MTBA. Uradili smo letke koji su ukazivali na propise i biciklistima i vozačima motornih vozila, a kroz našu web stranicu i fan page na Facebooku svakodnevno dijelimo savjete", rekao je Selimović koji je naglasio da je sada savršeno vrijeme za pokretanje edukacije s obzirom na aktuelnu gradnju staza.

Giro di Sarajevo je u direktnom kontaktu sa Gradskom upravom Grada Sarajeva kako bi se realizovale prijeko potrebne aktivnosti. Također, ističe Selimović, mora se obratiti velika pažnja na to ko i kako vrši edukacije.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

"Nekome je normalno da vozi srednjom trakom i tako blokira saobraćaj, te ugrožava sebe i druge, dok je dobro poznata činjenica da biciklistima pripada desna strana ceste", ilustruje Selimović.

On ističe kako je svijest o pravima biciklista nerazvijena naglasivši da auto škole ne posvećuju baš previše pažnje kada je u pitanju edukacija o pitanju prava biciklista.

"Nije onda ni čudo što dolazi do mnogobrojnih nesreća i što biciklisti doživljavaju progone na cestama, tjeranje na trotoare i slično. To je suludo. Naravno, biciklisti nisu cvjećke, i u među njima ima onih koji redovno krše saobraćajne propise. Kako očekivati da neko poštuje propise ako ih sam ne poštuješ? I tu edukacija i sankcije mogu biti rješenje", objasnio je Selimović.

Činjenica ostaje da su biciklisti među najranjivijim učesnicima u saobraćaju. Automobil se vrlo lako zaustavlja, u njemu se sjedi ne razmišljajući o ravnoteži, dok biciklista mora uvijek paziti gdje i kako se zaustaviti.

"Nedavno smo bili svjedoci da je djevojku koja je vozila bicikl po novoizgrađenoj biciklističkoj stazi udario pješak, te je ona pala i slomila ruku. Pješak je otrčao dalje, a ona je dobila ozbiljne povrede. Znači, i kada uporedite pješake sa biciklistima, opet tu često biciklisti izvlače deblji kraj", rekao je Selimović.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Što se tiče biciklizma uopće, Selimović je zadovoljan popularizacijom ovog prevoznog sredstva u glavnom gradu BiH.

"Sve veći broj ljudi koristi bicikl pri odlasku na posao, što je prije nekoliko godina bilo nezamislivo. Sve više biciklista, u nedostatku staza, vozi i cestom, a to daje direktan rezultat - što smo češći učesnici tamo, prije će se i ostali učesnici navići da nam to mjesto i pripada. Što se tiče šetača po stazama, iako zaslužuju sve osude, i njima treba vremena da se naviknu da se po njima ne hoda, nego vozi bicikl. Budimo svi strpljiviji i bolje vrijeme će doći za sve nas", zaključio je Selimović.

Na cesti obavezno nosite kacige i obucite se tako da budete uočljivi, držite svoj pravac i pokažite ostalim učesnicima svojim mirnim i staloženim ponašanjem da vam je tu i mjesto. Upozorite ljude na trotoaru da im prilazite, zamolite da se pomaknu i zahvalite se.