Reforma obrazovanja
78

Nastavnici historije ne pristaju na moratorij: Djeca moraju znati šta se desilo od '92. do '95.

Piše: A. Z.
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Predstavnici Vlade KS i ministar za obrazovanje, nauku i mlade Elvir Kazazović razgovarat će danas o reformi obrazovanja s Vijećem roditelja, predstavnicima sindikata, aktivom razredne i predmetne nastave, kao i predstavnicima međunarodne zajednice, a jedna od tema će biti intenzivnije izučavanje sadržaja koji se tiču rata i genocida u BiH.

Predsjednik Upravnog odbora Udruženja nastavnika historije KS Asmir Hasičić kazao je za Klix.ba da širenje mržnje mora prestati i da se historija mora vratiti u škole.

"Moramo na profesionalan, pedagoški način djeci objasniti šta se desilo, koristeći se isključivo međunarodnim izvorima. Nisu nam potrebni ni bošnjački ni hrvatski ni srpski izvori jer ima puno materijala koji je osigurao Haški tribunal, a on definiše pojam genocida u Srebrenici i opsadu Sarajeva i nema potrebe da to bilo ko dovodi u pitanje. Postoje tačne brojke s imenima i prezimenima stradalih ljudi i nema preuveličavanja. Uoči sastanka na stranici RTRS-a je objavljen članak koji ima namjeru da sve prikaže na negativan način i u negativnoj konotaciji, da se to shvati kao da je usmjereno protiv nekog naroda. Upravo takvi članci nam prave probleme", kazao je Hasičić.

U članku osnivač Demokratske inicijative sarajevskih Srba Dušan Šehovac i predsjednik Republičke organizacije porodica zarobljenih i poginulih boraca i nestalih civila Nedeljko Mitrović tvrde da namjera Vlade KS da usvoji zakon o osnovnom i srednjem obrazovanju predstavlja "nastavak širenja mržnje i etničkog čišćenja Srba iz Sarajeva". U istom članku opsada Sarajeva se naziva navodnom, a genocid u Srebrenici je stavljen pod navodnike.

"Imamo hiljade sati materijala opsade Sarajeva, a oni imaju nacional-romantičarske teorije o ratu u kojima su Srbi dok su opsjedali Sarajevo ustvari bili sami opsjednuti i da su Markale montirane. U te rasprave nećemo ulaziti, postoje suđenja i stenogrami, a sve su radili stranci. Oni bi najviše voljeli da nam vrate moratorij koji smo imali do unazad pet godina i da se ne zna šta se desilo iza 22. maja 1992. godine. Djeca nisu vidjela rat i trebaju znati šta se desi u slučaju rata. Mnoga od njih ga idealiziraju, a ne znaju koja se bijeda krije iza rata", tvrdi naš sagovornik.

Ističe da je krajnji cilj da učenici konačno zaborave rat kao sredstvo rješavanja političkih konflikata i da shvate da zemlja ne može funkcionisati bez zajedništva i tolerancije.

"Nećemo pristati ni na kakav moratorij i mi podržavamo napore Vlade KS u ovom kontekstu. Svaka strana mora prepoznati svoje nedostatke, jedino se tako može krenuti dalje, ništa nećemo postići kolektivnim zaboravljanjem. Okomili su se na aktuelni udžbenik koji se koristi u Federaciji BiH, a on samo u jednoj rečenici spominje genocid u Srebrenici i to kada se desio. Nema ništa više, a kamoli konstrukcija da je Republika Srpska nastala na genocidu. To su izmišljanja koja imaju cilj da aktiviraju međunarodnu zajednicu koja se uključuje kada je riječ o osjetljivim temama. Najbolji kompromis bi bio da se produži moratorij, ali to je stavljanje problema pod tepih", zaključuje Hasičić.