Pravilnik o javnom prijevozu
0

Napokon se ukida monopol GRAS-a

Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Ekonomsko-socijalno vijeće Kantona Sarajevo jučer je naložilo Ministarstvu saobraćaja KS da napravi izmjene u novom Prijedlogu Pravilnika o uvjetima i načinu obavljanja javnog linijskog prijevoza putnika te da uvaži primjedbe Konkurencijskog vijeća BiH.

Podsjećamo, Konkurencijsko vijeće je ranije dostavilo svoje stručno mišljenje u kojima se navodi da pravilnik nije usklađen sa Zakonom o konkurenciji, te da u povoljniji položaj stavlja javno komunalno preuzeće GRAS koje inače ima monopolistički položaj i čije je osnivač Kanton Sarajevo.

Pravilnik nalaže da tramvajski i trolejbuski saobraćaj bude isključivo u nadležnosti GRAS-a, dok se autobuske i minibuske linije dodijeljuju na osnovi javnog poziva prijevoznicima.

Izvršni direktor firme "Centrotrans-Eurolines" Safudin Čengić očekuje da će primjedbe biti ugrađene u pravilnik do 10. maja, kako bi se moglo nastaviti sa procedurom uvođenja konkurencije u javni gradski saobraćaj.

Prema njegovom mišljenju, trebalo bi racionalnije urediti i oblast tarifnog sistema, gdje bi postojale različite cijene karata za različite kategorije putnika i relacije u javnom prijevozu.

"Ne možemo imati iste cijene karata za vožnju od Skenderije do zgrade Pošte, kao i od Skenderije do Ilidže. Za novi tarifni sistem nije potrebno puno mudrovanja, zemlje Evropske unije i regiona tu oblast su lijepo uredile, mi samo trebamo da se ugledamo na njih i primjenimo ista pravila", kazao je Čengić za naš portal.

On tvrdi da bi ukidanjem monopola GRAS-a i uvođenjem konkurecije profitirali prije svega građani, koji će za iste ili jeftinije cijene dobiti udobniji i kvalitetniji javni prijevoz.

"Kvalitet će biti naš glavni adut prilikom prijavljivanja na javni konkurs za dodjelu linija u Kantonu Sarajevo. Smatram da je došlo vrijeme da se napokon ukine GRAS-ov monopol i uvede zdrava konkurencija", poručuje Čengić.