Srednje obrazovanje u KS
0

Najprivlačnije gimnazije i zdravstvena struka

Sarajevo-x.com
Pri samom kraju procesa prijema novih generacija učenika u srednje škole na području Kantona Sarajevo pojavili su se novi trendovi. Od škola koje nude opće obrazovanje, interes učenika sve više se pomiče ka onima sa tehničkim strukama, tako da je u Srednju grafičko-tehničku školu stigao puno veći broj aplikacija od onog potrebnog.

Nakon završetka osnovnog, svoje dalje obrazovanje većina učenika može nastaviti upisom u neku od 34 srednje škole, koliko ih ima u Kantonu Sarajevo. Za koje srednje škole je pokazano najveće interesovanje i da li ima promjena u nastavnom programu za školsku 2009/2010. godinu, pojasnio nam je Sretko Žmukić, pomoćnik ministra obrazovanja i nauke KS.

"Učenike najviše zanimaju škole iz zdravstvene struke, kao i tri gimnazije, te Prva bošnjačka gimnazija. Za razliku od ranijih godina, interesovanje za Petu, Četvrtu i KŠC Opću realnu gimnaziju te za Gimnaziju Dobrinja znatno je slabije, dok smo, nasuprot tome, prijatno iznenađeni činjenicom da je u Srednju grafičko-tehničku školu na prvom upisnom roku pristigao daleko puno veći broj aplikacija od onog traženog", kazao je Žmukić.

Drugi upisni rok traje traje još uvijek i trenutno se u sarajevskim školama polažu prijemni ispiti, a maksimalan broj primljenih učenika u školskoj 2009/2010. godini će iznositi 5.000.

"Oko 3.700 učenika uspjelo se upisati u željenu školu, a ostatak će imati priliku na prijemnim testovima pokazati svoje znanje i možda u drugom krugu upisati ono što žele. Većih promjena u nastavnom planu neće biti, dok Pedagoško-prosvjetni zavod nastavlja sa reformom u srednjem obrazovanju koja podrazumijeva uvođenje evropskih principa rada, odnosno modularne nastave i EU VET-a", ističe Žmukić.

On dalje pojašnjava da ovakav vid nastave ima za cilj "razvijanje kompetencija za učenje i razvoj, kao i komunikaciju na maternjem i stanom jeziku, matematičke kompetencije u nauci i tehnologiji, informatičke, komunikacijske kompetencije te spoznaju o kulturi i izražavanju".