Uzeti uzorci
21

Nadležni dvadeset dana ignorišu pritužbe iz mostarskih naselja da voda nije ispravna za piće

Piše: R. D.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Dvadeset dana traju muke mještana mostarskih naselja Prigrađani, Podgorani i Salakovac, koja imaju blizu hiljadu domaćinstava, zbog pitke vode. Na njihove pritužbe da voda nije upotrebljiva niko nije reagovao do danas kad je nadležna općinska inspekcija izašla na teren i uzela uzorke.

Mještani koji danima alarmiraju nadležne, ali i medije, kažu kako je nadležna gradska inspekcija tek danas izašla na teren i s radnicima Zavoda za javno zdravstvo uzela uzorke.

"Naša borba s nadležnima, prije svega Vodovodom Mostar, traje dvadeset dana, oni negiraju pritužbe i kažu da je voda uredne čistoće, ali nije. Voda smrdi, ima i okus i miris po fekalijama, nema teorije da se može piti", kažu nam mještani.

Pomenuto izvorište napaja tri naselja Prigrađane, Podgorane i Salakovac, odnosno skoro hiljadu domaćinstava.

"Neki su na početku imali i zdravstvenih tegoba zbog konzumiranja vode, ali smo je odmah prestali koristiti. Važno je istaći da se Vodovod nije pobrinuo da nam omogući rezervno napajanje, cisternu ili nešto slično, a račune uvijek redovno naplaćuje", kazali su.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Jedna od teorija koja se spominje jeste i da jedan od bazena tog postrojenja duže nije bio korišten pa je zbog stajanja došlo do pojave bakterija. Mještani spominju i kako su neka ispitivanja utvrdila postojanje bakterije Escherichia coli.

Dr. Nermin Avdić, direktor Zavoda za javno zdravstvo Mostar, za Klix.ba je kazao kako ta institucija zajedno s mostarskim Vodovodom redovno vrši mjesečne analize vode, a da nalazi s tog područja nisu upućivali na zagađenost vode, osim što je njena zamućenost bila povećana.

"Zbog toga, ali i zbog uznemirenosti građana s tog područja, koji kažu da voda ima neugodan miris, mi smo zajedno s inspekcijom otišli i uzeli uzorke sa čitavog tog područja. Treba nam nekoliko dana da utvrdimo da li zaista ima problema ili nema, a rezultati će biti dostavljeni inspekciji koja će onda moći zvanične informacije prezentirati medijima", kazao je dr. Avdić.

Avdić je pojasnio i kako Zavod za javno zdravstvo djeluje kao uslužna djelatnost, kako reaguje po pritužbi građana, kad dođe do obolijevanja ili po nalogu inspekcije, te kako je Vodovod kao prodavač vode dužan osigurati njenu ispravnost.