EU pomaže obrazovanje u BiH
2

Mohorčić: Najveći izazov rad s djecom s posebnim potrebama

FENA
Gregor Mohorčič (Foto: Arhiv)
Gregor Mohorčič (Foto: Arhiv)
Evropska unija s 500.000 eura iz Instrumenta za pretpristupnu pomoć finansirala je projekt "Jačanje institucionalnih kapaciteta Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje", koji je danas predstavljen u Sarajevu.

Konzorcijski partneri na čelu sa Zavodom za školstvo u suradnji s Državnim ispitnim centrom i Centrom za stručno obrazovanje Republike Slovenije provest će ovaj twinnig projekt, čija je svrha da pomogne Agenciji za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje da postane potpuno funkcionalna institucija, koja osigurava visoko kvalitetno obrazovanje u BiH.

"Prošle godine prijavili smo se na twinning projekt koji je raspisala BiH i Evropska komisija, jer smatramo da zajedničkim snagama možemo nešto uraditi na području obrazovanja. Svoja iskustva iz evropskih projekata želimo prenijeti uposlenicima Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje", rekao je Gregor Mohorčič, direktor Nacionalnog obrazovnog instituta Republike Slovenije.

Kao najveće današnje izazove u obrazovanju vidi rad s djecom s posebnim potrebama, stručno usavršavanje učitelja, mobilnost i učenje u višejezičkom području.

Ovaj projekt sadržava četiri aktivnosti, a trenutno je završena komparativna analiza, te se u narednom periodu očekuje implementacija plana rada Agencije i eksterna matura, koju će provoditi Državni ispitni centar iz Ljubljane.

"Planiramo pripremiti prijedlog nacrta za centralnu maturu u BiH, koji će poslužiti kao osvježenje za raspravu među institucijama, ministarstvima, fakultetima i drugim relevantnim akterima. Ta rasprava omogućit će Agenciji identificirati sličnosti i razlike u stavovima o centralnoj maturi i procijeniti realne mogućnosti za kasniju provedbu", kazao je Darko Zupanc, direktor Državnog ispitnog centra.

Razloge za provođenje eksterne mature u našoj zemlji vidi u tome što je BiH jedna od rijetkih zemalja koja nema eksternu maturu, kao i zbog mobilnosti studenata i priznavanja diploma kod zapošljavanja.

Navodi da treba imati u vidu iskustva drugih zemalja članica Evropske unije, a ne prihvaćati ih slijepo.

"S obzirom na četiri komponente projekta, komparativnu analizu, institucionalni razvoj, povezivanje s agencijama u evropskim zemljama i izgradnju kapaciteta djelatnika, smatramo da će iskustvo naših kolega iz Slovenije pomoći u stručnom usavršavanju obrazovnog kadra u BiH i u implementaciji svih okvirnih državnih zakona i strategija", istakla je Maja Stojkić, direktorica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.

Osnovni zadaci agencije su razvoj zajedničke jezgre nastavnih planova i programa, kao i njihova analiza i usavršavanje i vrednovanje učeničkih postignuća.

"Izrada standarda po određenim predmetima trebala bi dovesti do promjene nastavnih planova i programa, modernizacije, te bi zahtijevala stalno stručno usavršavanje nastavnika i dovela bi do promjene u samom pristupu obrazovnom sistemu u nastavi. Za učenike to bi značilo da uče radi učenja, a ne radi ocjene", istakla je Stojkić.