Ne nazire se kraj
27

Mještani padinskih dijelova Sarajeva i dalje ispaštaju zbog neredovnog prijevoza, zimi je najteže

Piše: M. A.
Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba
Odvijanje minibuskog saobraćaja u Sarajevu već duži period je jedan od razloga za podizanje tenzija između GRAS-a i Centrotransa. Sve dok netrpeljivosti traju, stanovnici pojedinih sarajevskih naselja imat će problema s javnim prijevozom.

Kada je riječ o javnom prijevozu u Kantonu Sarajevo i dugogodišnjim netrpeljivostima između GRAS-a i Centrotransa, početak novembra obilježilo je svojevrsno uzburkavanje međusobnih odnosa ova dva prijevoznika. Naime, inspekcijskoj kontroli bilo je podvrgnuto 11 minibuskih linija na području Starog Grada na kojima saobraćaju Centrotransova vozila, koje je, prema mišljenju GRAS-a, nelegalno prisvojio Centrotrans.

Dok traju međusobne optužbe i borba za preuzimanje gradskih linija, padinski dijelovi grada i prigradska područja se i dalje bore s problemom neredovnog javnog prijevoza.

"Kada je riječ o minibuskim linijama na području općine Stari Grad, bitno je napomenuti da je, zbog neodržavanja, po zapisniku inspektora Uprave za inspekcijske poslove KS, Ministarstvo saobraćaja KS 6. jula 2018. godine brisalo 22 linije koje su do tada bile registrirane na KJKP Gras. Na ista rješenja KJKP Gras je uložio žalbu koju je Federalno ministarstvo prometa i komunikacija odbilo kao neosnovanu i potvrdilo prvostepena rješenja Kantonalnog ministarstva saobraćaja. Kao odgovorna kompanija, u saradnji s Općinom Stari Grad, na području ove općine Centrotrans redovno i kvalitetno obavlja prijevoz putnika, za što svakodnevno dobijamo desetine pisanih i telefonskih pohvala putnika", saopćili su nam iz Centrotransa.

S druge strane, iz GRAS-a su još jednom naglasili kako imaju spremna finansijska sredstva za kupovinu 17 novih minibusa koji bi znatno olakšali prijevoz putnika, kako iz gradskih tako i iz padinskih i prigradskih dijelova Sarajeva, za koja imaju dozvole, ali ističu kako imaju problem s konstantnim obaranjem tendera.

"Mi i dalje smatramo kako je Centrotrans nelegalno i nelegitimno prisvojio naše linije. Svjesni smo da građani trebaju prijevoz, ali nama se već tri godine onemogućava da nabavimo minibuse. Dvije i po godine je nadležno ministarstvo vodilo proces nabavke minibuskih vozila, ali je prije nekoliko mjeseci slučaj vraćen nama, tako da smo na početku. Također, nama se konstantno obaraju tenderi, mi već imamo spremna finansijska sredstva, ali ipak nas sabotiraju. Nije isključeno da u skorijem periodu podnesemo i tužbe protiv onih za koje smatramo da su odgovorni", kazao nam je izvršni direktor GRAS-a Senad Međedović.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Iako stanovnici padinskih i prigradskih naselja imaju višegodišnje probleme s neredovnim javnim prijevozom, sve su prilike da sukob GRAS-a i Centrotransa neće u skorije vrijeme dobiti svoj epilog. Za to vrijeme će građani pojedinih sarajevskih naselja morati tražiti alternative.

"Duži period za prijevoz na Kromolj se ne može reći da je neredovan, njega nema nikako. Djeca do škole moraju pješačiti uskim krivudavim ulicama i svakodnevno su izložena napadima pasa lutalica. Najbliži prijevoz je trolejbus od Pionirske doline. Odrasli također idu pješke ili taksijem koji je, nećemo se lagati, skup način prijevoza. I kada imamo javni prijevoz česti su slučajevi preskakanja linija", kazao je jedan stanovnik Kromolja, mjesta u sarajevskoj općini Centar, koje već duže vrijeme ima problem s minibuskim saobraćajem.

Kada je riječ o održavanju zapostavljenih i uspostavi novih minibuskih linija, iz Centrotransa su nam kazali kako oni imaju kapacitete da preuzmu sve linije za koje dobiju odobrenje od Ministarstva saobraćaja KS.

"Ministarstvo saobraćaja KS utvrđuje mrežu linija i broj polazaka. Centrotrans je spreman da, u saradnji s općinama i nadležnim ministarstvom KS, preuzme održavanje svih linija za koje se ocijeni da su potrebne njihovim stanovnicima. Ono što posebno želimo naglasiti jeste to da je neophodno hitno usvojiti jedinstvenu saobraćajnu i tarifnu politiku KS, čime će se, kao i u drugim državama i gradovima, putnicima osigurati da s jednom prijevoznom kartom koriste usluge više prijevoznika. Također, neophodno je utvrditi stvarne potrebe građana i ekonomsku opravdanost održavanja linije i registriranih polazaka, odnosno način pokrivanja razlike u prihodima i stvarne cijene prijevoza", dodali su iz Centrotransa.

Senad Međedović nam je rekao i to kako GRAS ima razrađen plan za javnu nabavku minibuskih vozila za koja su sredstva, kako on navodi, još od prošle godine spremna, ali ističe i to kako bi od nove Vlade KS trebali dobiti još novca.

"Sve linije koje su na neki način zapostavljene su direktan proizvod onemogućavanja GRAS-u da kupi minibuska vozila. Međutim, tokom zimskog perioda i zbog neredovnog čišćenja ulica, mi i s trenutnim voznim parkom imamo problema kada je riječ o odvijanju saobraćaja u gradskim predjelima, a kamoli u padinskim ili ruralnim. Takva je situacija, vjerujem, i s drugim prijevoznicima. Čim nam se odobri tender i čim kupimo nova minibuska vozila, javno obećavam da će prijevoz ljeti biti siguran, dok će zimi ovisiti o komunalnim službama za održavanje ulica", zaključio je Međedović.