Visoko obrazovanje u KS
0

Ministrica Husić-Mehmedović: U svakom sistemu otpor prema promjenama je logičan i očekivan

N. C.
Melika Husić-Mehmedović
Melika Husić-Mehmedović
Nacrt zakona o visokom obrazovanju nedavno je usvojen na Vladi Kantona Sarajevo i upućen u skupštinsku proceduru, a nakon usvajanja na Skupštini KS slijedi javna rasprava. O novom zakonu razgovarali smo s ministricom visokog obrazovanja Melikom Husić-Mehmedović.

Kolegij Skupštine Kantona Sarajevo utvrdio je da će se 39. radna sjednica Skupštine KS održati u četvrtak, 8. jula 2021. godine. Za ovu sjednicu će biti predložena samo jedna tačka dnevnog reda, a to je Nacrt zakona o visokom obrazovanju KS.

Nakon što Nacrt zakona bude usvojen na Skupštinu slijedi javna rasprava, a ministrica kaže da pripremaju proaktivnu javnu raspravu, koja će biti provedena u online formatu.

"Potruditi ćemo se da provedemo pet tematskih rasprava u online formatu. Ovo će biti proaktivno vođena javna rasprava. Sve to će se događati tokom ljeta, da bi se na kraju ljeta mogla naći krajnja verzija zakona pred skupštinom te da bismo sljedeću akademsku godinu mogli početi s novim zakonom", kazala je.

Ministrica Husić-Mehmedović smatra da novi zakon o visokom obrazovanju nosi mnogo promjena i poboljšanja.

"Ovaj zakon u fokus stavlja visoko obrazovanje, ne institucije, ne pojedine univerzitete, već uopće visoko obrazovanje, što je djelatnost od javnog interesa za cijelo društvo. Novina je i poglavlje koje se tiče etike u visokom obrazovanju i pitanja etičkih odbora na svim visokoškolskim ustanovama. Zatim organizacija i osnivanje Vijeća za visoko obrazovanje i nauku, koje bi bilo spona između ministarstva i visokoškolskih institucija u Kantonu Sarajevo i činili bi ga predstavnici svih univerziteta te predstavnici poslovne zajednice koji će kreirati buduću strategiju i uslove za učenje i studiranje, kao i rad na visokoškolskim ustanovama.

Također, ovim zakonom bi se uvelo i dualno obrazovanje, koje podrazumjeva studiranje i paralelni rad, što će pratiti mentori na fakultetu i poslu paralelno.

"Pandemija nas je naučila da će online obrazovanje trajno ostati u formi hibridnog obrazovanja. Tako je uokvireno i zakonski riješeno pitanje online sistema studiranja. Zakon smo pokušali modernizirati i uskladiti s rješenjima u Evropi", kazala je.

Nacrt zakona o visokom obrazovanju naišao je na protivljenje u pojedinim akademskim krugovima, ali i među studentima Univerziteta u Sarajevu. Ministrica smatra da promjene, pa i one nabolje, u svakom sistemu nailaze na otpor.

"Dolazim s fakulteta koji se bavi organizacijom i menadžmentom i znam da je u svakom sistemu otpor prema promjenama logičan i očekivan, pa čak i kada su te promjene nabolje. Imamo odbrambeni sistem koji nas čini sigurnim s onim što trenutno imamo. Svaka promjena dovodi do disbalansa i nesigurnosti kako će se ta promjena manifestirati. Sigurna sam da će kolegice i kolege prihvatiti nova rješenja koja stavljaju malo veće izazove pred nas i veće obaveze pred akademsku zajednicu", kazala je, dodavši da moramo pratiti trendove, jer već kaskamo za regijom.

Smatra da visoko obrazovanje u Kantonu Sarajevo mora ići putem progresa, prosperiteta i unapređenja aktivnosti, jer će u protivnom ostati na marginama ukoliko se hitno ne aktiviramo više, pogotovo u naučnom smjeru.

"Online nastava će sigurno ostati u nekom obliku prisutna i nakon pandemije. Sada smo bili primorani da preko noći prođemo kroz digitalnu transformaciju, što su svjetski univerziteti mnogo godina prije već intenzivno radili. Neki naši fakulteti su bili spremniji za online nastavu te su se brže i prilagodili, a neki ne. Možemo reći da imamao neujednačen kvalitet online nastave i online ispita na fakultetima te ćemo morati dalje raditi na tim rješenjima. Morat ćemo podizati stepen kvaliteta na fakultetima koji se nisu najbolje snašli tokom online nastave", navodi.

Ministrica ističe da imamo i neke fakultete koji već 10-15 godina izvode nastavu i online putem i spremno su dočekali ovu situaciju.

"Online sistem nastave i ocjenjivanja nikada neće u dovoljnoj mjeri kvalitetno zamijeniti stari model obrazovanja. Vjerujem da u nekim granama, gdje je neophodno više praktične nastave i tehničkih vježbi, online nastava neadekvatna i nezadovoljavajuća", kazala je.